Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

A legenda nyomában

2013.05.04. 23:06 szilvapálinka

 

540dombi.jpgJátszd el, Tibi!

 

Van egy kevés tartalékom
Valameddig, csak kibírom.
Húsz éve még, mást remélem,
De az idők szavát megértettem.

Teszem a dolgom, ha szükség van rám
Maradok míg, van energiám.
Persze én sem így képzeltem,
Húsz éve még, mást reméltem.

Este végigdőlök a heverőn.
Az emlékem elakad egy régi nőn!
Keleti az álom, az élet meg,
Nyugati csőd!

Itt maradok, mert itt születtem,
A nagy meccseket, rég megnyertem,
A nyugati kényelem nyugaton maradt,
Az összes rossz, meg keletre szakadt!

Van még egy kevés tartalékom,
A hitem erős, így csak kibírom.
Mutatom az ég felé a jelem,
A Rock & Roll mindig itt lesz velem!

wyrfarkas-600x400.jpgJátszd el, Tiibi!

Varga József alig három hónappal ezelőtt szerződött a Greuther Fürth-be és rögtön a kezdőcsapatban kapott helyet. A bemutatkozás jól sikerült és a sportigazgató lelkesen nyilatkozott:

 Mindent megpróbálunk, hogy a szezon végén lehetőségünk legyen megvenni őt végleg

Ez azonban két okból sem volt egyszerű. Egyrészt Varga kölcsönszerződésében nem volt opciós jog a végleges megvásárlásra, másrészt a gyalázatos szereplés miatt új edző jött, aki már nem tartott igényt Varga játékára. Varga Bundesliga karrierje 6 mérkőzéssel egyelőre befejeződött. Varga tehetséges játékos és én szurkolok neki, hogy jó csapatot találjon magának és a válogatottban is folytassa a jó szereplését. 

Az egész ügy talán egy szót sem érdemelne, sok magyar focistával esett már meg hasonló dolog (Böőr, Elek, Lázár, stb.), ha nem kezdték volna el Varga ügyét Dombihoz, a debreceni legendához hasonlítani. Persze nem ahhoz a Dombihoz, aki Vargához hasonlóan egy félszezon és új edző után csomagolt, hanem a mindent megszépítő múlt által kifényezett legendához.

Dombi Tibor 14 évvel ezelőtt fiatalon került ki a Bundesligába, ahol egy ideig standard játékos volt az Eintracht Franfurtban.

Dombi 26 évesen került a Bundesligába, ez minden, csak nem fiatal egy focista pályafutásában. Az egy ideig érdekes szófordulat, egy fél szezont, pontosabban 875 percet jelent. A standard azt jeleni, hogy Dombi hat mérkőzésen volt kezdő,  további 9 meccsen csere volt. Elevenítsük fel Dombi bundesliga idényét:

Az első meccs, a Frankfurt–Unterhaching után:

Nagyon örülök, talán én vagyok a világ legboldogabb magyar futballistája – nyilatkozta utóbb a Nemzeti Sportnak a meccs egyik hőse. – A büntető teljesen jogos volt: jobbról betörtem a tizenhatosra, és az egyik védő egyszerűen ellökött a labda mögül. A sárga és a piros lap is megérdemelt volt: Kögl először elém állt, másodszor pedig elvittem mellette a labdát, ő meg utánam csúszott és úgy rúgott fel.

12_o-dombifoto3.jpgJátszd el, Tibi!

Hát igen, tizenegyes. Ki ne emlékezne a legendás taktikai utasításra: ''Játszd el Tibi, baszdmeg''.  Dombi hamar sztár lett, legalábbis itthon:

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy fantasztikusan kezdte az idényt. Számított erre?

– Nem gondolkodtam ezen. Azzal mindig tisztában voltam, hogy gyors vagyok s hogy sokat tudok futni, és bíztam abban is, hogy ezt a Bundesligában is igazolom majd. Bejött... Salou egyébként nagyon örült a passzomnak, messziről sprintelt hozzám megköszönni a beadást.  De ha már itt tartunk, el kell mondanom azt is, hogy gyorsan kiderült: a beíveléseim nem tökéletesek, így szinte az unalomig gyakoroltatják velem. Lám, megéri a fáradozás. link

Hát igen, a beadások. Tibi a  labdaszedők réme volt. A korabeli tudósítók sem voltak elragadtatva:

Dombi Tibor 5 : Beadásai közül egy sikerült pontosan, és a sebessége is megkopott.

Dombi Tibor 4: Sem védekezésben, sem támadásban nem nyújtott átlag felettit. Beadásai botrányosan rosszak voltak.

23511.jpgJátszd el, Tibi!

Aztán jött az edzőváltás és Félix Magath:

Magath a télen érkezett, s igyekszik átformálni a csapatot, Dombi pedig küzd, nagyon szeretne játszani. Már az is jólesik neki, ha az edzéseken, egy-egy szép megoldás után, Magath megdicséri. A válogatott csatár jó erőben van, annak ellenére is, hogy a hét végi, Duisburg elleni idegenbeli győzelmet már nem is a kispadról, a lelátóról szurkolta végig. Közben az Eintrachthoz megérkezett Bicskei Bertalan szövetségi kapitány meghívója, s amikor Magath értesült a hírről, megveregette Dombi vállát, és sok sikert kívánt neki a válogatottbeli szerepléshez. link

Aztán, ha lehet, még rosszabbra fordult a játékos sorsa:

Már az alapozáskor éreztem, hogy itt bajok lesznek - mesélte tegnap érdeklődésünkre Dombi Tibor. - Ahogy jöttek az edzőmecscsek, alig-alig kaptam lehetőséget a játékra. A hét előkészületi mérkőzésen összesen ha félórát játszhattam, s ilyen előzmények után nem lepett meg, hogy a bajnokikon nem jutottam szóhoz, még a padra is csak kétszer tudtam odakerülni. Ma aztán közölte velem, hogy mehetek, amerre látok, s hozzátette: azért maradhatok március 31-éig, mert az utolsó két edzésen jó teljesítményt nyújtottam." link

DI_dvsc_pmfc_bajnokavato-182-600x400.jpgJátszd el, Tibi!

 "Eddig is úgy éreztem magam Magathnál, mint egy bűnöző - folytatta a szélső -, s ha kihagy, megértem, de így kidobni valakit, az megemészthetetlen számomra. Mert azt mondta az engem segítő öreg egykori focistának, Sztáni Istvánnak, hogy az edzésen zavarom a többieket, azért nem maradhatok a nyárig. Mondta volna ezt januárban, és akkor keresek magamnak csapatot, de most már csak a hollandoknál és a belgáknál lehet igazolni. Ebből az egészből nem lehet jól kijönni."

Magath így emlékszik:

Az indoklásban szerepelt, hogy Dombi zavarja az edzéseken a társait. Mit csinált, szabotált, leült a fűbe?


Én ilyet soha nem mondtam, hogy zavarja a társait. Az viszont tény, és az előbb már említettem is, hogy mivel a németnyelv-tudása nem megfelelő, ki kellett néha mennie a korlátnál álldogáló Sztánihoz, megérdeklődni, mi következik. Kicsit komolytalan, és egy idő után ez unalmas, nem gondolja?

dombi.jpgJátszd el, Tibi!

Dombi Tibor sok mindenben példát mutathat a fiataloknak. A labdarugás szeretetéért minden tiszteletet megérdemel.  A Bundesliga-szereplését viszont felesleges fényezni, az sajnos nem sikerült. Vargának adott tanácsában talán a saját szereplésére is visszatekint:

Mindenképpen a hasznára lesz, hogy a Bundesligában töltött egy kis időt. Amikor az első meccseken játszott, akkor mindenki láthatta, a tehetséggel nincs baj, a játéka rendben volt. Minden történet más és más, csak ő tudja, mi az, amiből tanulhat majd a későbbiekben. És az sem biztos, hogy olyan rossz dolog, hogy kieső csapatban futballozott, lehet, hogy pont így jutott olyan tapasztalatokhoz, amit máskor, máshogyan fel tud majd használni. Nem csak a jóból lehet tanulni, kellenek a rossz dolgok is. Lehet, hogy pont így lesz jó, de ezt igazán csak ő fogja tudni megválaszolni a pályafutása végén.link

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr945280984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása