Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

Csank, vadászat, nők!

2013.06.11. 06:07 A szerethető dózsás

kadar.jpgA nyúl viszi a puskát?

Tegnap késő este keresett a tulajdonos, de nem volt nálam a telefon. Benne voltam az éjszakában különböző szituáció miatt. Vagy vadászat, vagy nők, nálam ez így működik.

A fenti nyilatkozatot Csank János (mesteredző) adta, miután kirúgták. De legyünk őszinték, kivel nem esik meg szinte hasonló sztori minden este. Tenger, nők, kábítószer. Tesókáim, nálunk ez így működik (különböző szituációk miatt). 

Csank Jánosnak (János vagyok, de nem olcsó János- mondta az őt csábító Várszeginek) nem ez az első kemény nyilatkozata. Az alábbiakban aranyköpéseiből gyűjtögetünk. 

BIG_0011295504.jpgI know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?

Mi a véleménye Raymond Verheijenről?

Mostanában rá hivatkoznak a magyar edzők…Nem kell elájulni attól, hogy van egy ember, aki kétségkívül okos fickó és sok jót is mond… bár nekem nem mond semmi újat, mert ezt tanultuk a szakedzőin a 80-as években.Ha kikeresném a jegyzeteimet, simán el tudom mondani, hogy kell edzeni, meg amiket ő mondott.

Mi a véleménye Paulo Souza-ról?

A sikeres külföldi edzők alá egy sokfős stáb dolgozik, mindenki máshoz ért nagyon. Ez a fickó is ide fog jönni vagy hat emberrel, ha egyedül érkezne, három és fél nap után mehetne haza. Ettől függetlenül hozzák ide, örülök neki, mert feltornásszák a fizetéseket. Engem a külföldi edző nem zavar, de akkor legyen olyan, akitől tanulhat az ember, aki emeli a szintet. Nem mindegy, hogy Capello jön ide, vagy valaki az olasz negyedosztályból. 

Jó játékos volt, az én csapatom ellen játszott is annak idején a Benficában. Csíptem is a játékát, de edzőként sok jót nem hallottam róla, mielőtt idekerült. Megosztó személyiség volt, azok a dolgok, amelyeket megengedett magának, azt mutatták, úgy gondolta, hogy ő fölülről érkezett. Az ellene megfogalmazott sok kritika hamar kenyértörésre vitte volna a dolgot, ezt úgy értem, hogy ennyi idő alatt három magyar edzőt küldtek volna el, ha ilyen eredményeket produkál, ennyi pénzért, kivételt képez az a pármeccses jó sorozat az Európa Ligában. Emberileg nem volt szimpatikus figura, bár bevallom férfiasan, különösebben nem foglalkoztam vele, nem érdekelt a ténykedése. Mezey György csapata szakmailag semmiképpen nem volt rosszabb, mint az övé, és olcsóbb is volt. Nem tartom különösebben nagy jelentőségűnek, hogy itt volt Magyarországon. nem hinném, hogy példaértékű lett volna a munkássága.. Egy dolgot azonban biztosan megmutatott: kíméletlenül megcsinálta, amit akart, minden elgondolását, tervét végigvitte, semmi és senki nem érdekelte.

Ezt a totálisan defenzív futballt egyetlen magyar edzőnek sem néztek volna el, de ez a stílus is mutatja, milyen fontos az eredmény, a célfutball külföldön. Passzív futball volt ez, hibára kényszerítve az ellenfelet. És még valami: szezon közben nem illik otthagyni saját magától, jobb szerződésért egy csapatot. Persze, a Videoton saját dolga, hogyan értékelik a kupateljesítményt. Szerintem nullszaldó közelében sem lehetnek, olyan rezsivel, olyan fizetésekkel és olyan költségvetéssel dolgoznak. Alapvetően örülök, hogy van ilyen, és bízom benne, hogy még lesz néhány ilyen klubunk, de nem érzek akkora erőt ebben a csapatban, mint ami kijöhetett volna. Emberileg sértőnek éreztem minden megmozdulását, fölülről kezelte a magyar futballt, ami nem szerencsés. Ahol az ember a kenyerét keresi, ott mutasson több alázatot a közeg iránt.

Mi a véleménye a magyar edzőkről?

Mások a körülmények, más az éghajlat, mások a szurkolói elvárások, minden más. Ha valaki azt is bekalkulálja, hogy a pálya rossz, meg hasonlók, akkor már más a kép. A magyar edzők ebben a tekintetben előtte járnak a külföldieknek. Nem biztos, hogy nem lenne olyan, aki gyors ütemben hazamenne, ha meglátná az állapotokat. Ő (Beenhakker) is, ha jól emlékszem, kivezényelte a csapatot Dunakeszire, mert nem tetszett neki az edzőpálya. Ha a magyar edző ezt mondja, azt nem fizetik ki. Biztos van a magyar edzőkben is probléma, bennem is, persze, de abban is biztos vagyok, hogy ők nem dolgoztak soha ilyen körülmények között, mint mi – fogalmazott a szakember a pepsifoci.hu-nak. – Vegyen át egy csapatot és nyerjen vele bajnokságot! Eddig a külföldi edzőknek ez nem nagyon sikerült, zömében magyar edzők lettek aranyérmesek csapatukkal, a külföldiek többsége nem tudott maradandót alkotni. Vegye át az Újpestet, vegyen át egy középcsapatot, vegye át a Ferencvárost, ne kukorékoljon. És dolgozzon úgy, hogy mondjuk kéthónapos csúszás van a fizetésekkel. A magyar viszonyok olyanok, hogy sok edző erőn felül dolgozik. Voltam én is Hollandiában, el voltam ájulva attól, hogy milyen pályák vannak, de mi itt dolgozunk, itthon.

Mi a véleménye az MTK meccsen zsidózókról?

Ez összetettebb dolog, az ilyesmit sosem a futball váltja ki, éppen ezért nem is a futball fogja megoldani. Ami az MTK-t illeti: sosem szerettem a nagyképű szurkolóit, ők ugyanúgy beszólnak az embernek. Összességében meg nem hiszem, hogy ma Magyarországon valakinek félve kellene focimeccsre jönnie. Amikor Görögországban edzősködtem, ott olyasmiket láttam a stadionokban, amihez képest egy itteni balhé babazsúr. 

13_o-csank_1.jpg Well, do ya, punk?

 

A szurkolói balhékról

Elcsattan egy-két pofon, de régen is így volt. Akkor a rendőrök bementek a szektorba, és kardlappal hülyére vertek mindenkit. De mivel a sajtó nem számolt be róla, úgy tűnt, minden a legnagyobb rendben van. Ha a média nem foglalkozna ezzel, akkor visszaszorulna a jelenség. Ez az én véleményem.

 

A régi szép időkről

Mindkét ezüstérem peches volt: 1992-ben a Fradi, 1993-ban pedig a Kispest is egyetlen ponttal előzte meg a Vácot: Nem pech volt az. 1992-ben a Fradi úgy nyert, hogy újrajátszották az egyik meccsüket, miután Nyilasi elcserélte magát. Ami persze nem volt jogos, de hát valamiért kivételt kapott a Fradi. Aztán viszont szerencsével lettünk bajnokok 1994-ben, akkor a Békéscsaba jobb csapat volt, azt az aranyat ők érdemelték volna meg. A kupában akkoriban játszottunk olyan "kiscsapatokkal", mint a PSG vagy a Benfica. Persze, esélyünk sem volt ellenük. Lett volna a csapatunkban is anyag, csak éppen pénz nem volt erősítésekre.

BIG_0011295525.jpgA Benficát?


Azért a Benficát akkor sem verték volna meg: Nem, de elmesélek erről egy anekdotát: a Benfica két gólját az akkor igazolt brazil Isaias szerezte, az én gólomat meg Szedlacsek. Ez volt a különbség. A múltkor Esztergom körül autóztam, amikor lefékez mellettem egy ütött-kopott kocsi, benne négy fickó, festékes ruhában, hát látom, hogy az egyikük Szedlacsek. Húzta is le az ablakot, és átkiabált, hogy "Mester, még négy kazettám van a Benfica-meccsből!"

 

 Koman, a melltartó

 

hu1569_120203kupa_meccs003.jpgRejtvényünk: Ki Vladimir melltartója?

Most is az ünnepi kisfilm bejátszásán látni lehetett, hogy többször is mekkora elánnal indult meg Mracsi, hát most ilyen szélső középpályás szerintem egy sincs. Koman Vladimirt nyugodtan fölköthetné melltartónak, most nem viccelek: sprintben nemzetközi szintet futott. 

  

A régi nem túl szép időkről

Tudtuk, hogy erős csapat Jugoszlávia. A gyors gól után talán már kezdtünk magunkra találni, amikor jött a második találat, ami egyszerűen "amatőr", gyermeteg gól volt. Azt kívánom, hogy Jugoszlávia legyen világbajnok (az 1:7 után).

- Minek köszönhető az eredmény?
- Nem hittem volna, hogy egy-két játékosom ilyen béna...
- Mit lehet mondani a szünetben a csapatnak?
- Azt biztos nem, hogy csak így tovább...

(az 1:7 meccs szünetében)

A fizetéséről

 

Fogalmam nincs, hogy kinek mennyi a fizetése, az biztos viszont, hogy jó adófizető vagyok. Épp most néztem, hogy minden 3 hónapban egyet befizetek a közösbe, az államnak, úgyhogy büszke lehetek magamra, támogatok mindenkit, akit kell. Nem tudom, hányadik lehetek...Remélem ott vagyok az elején! 


Ha valaki hallaná, hogy mennyit keresek Zalaegerszegen, nyilván azt mondaná, hogy de jól keresek, de ha levonom a költségeimet, máris érdekes képet kapunk [ha  én levonom a költségeimet, negatívba vagyok, a szerkesztő megjegyzése]. 

 40_o_csank2-NF_5has_hatter.jpg

Festett bajusszal?

Mi a véleménye Szűcs Lajosról?

Szűcs Lajost mondjuk láttam is, amint épp Csank János volt, rajtakaptam utánzás közben, festett bajusszal. De nem éreztem sértőnek, és egyáltalán nem zavart. 

 

 

Mi a véleménye az újságírásról?

Szerencsére nem olvasok újságot. Mármint a saját csapatom meccseiről szóló cikkeket. A többi meccsről is csak az összeállítások érdekelnek. A kommentárok nem. Vannak olyan újságírók, akik zsigerből gyűlölik a futballt. Fel kellene lépni az ellen. Vagy az olyasmi ellen, hogy a labdarúgó Európa-bajnokság közvetítése alatt a tévében a vízipólós Csapó Gábor a szakkommentátor. Onnan kezdve minden futballszakembernek bojkottálnia kellene azt az adót.

A Szivics ügyről

Szivics azt mondta, Nekünk, Szerbiából jött embereknek nincs gondunk Csank mesterrel: szövetségi kapitányként kapott egy hetest meg egy ötöst, tavaly a Fradival Kecskeméten egy négyest, majd nemrég a Győrtől egy hetest...
Csank erre úgy reagált még szintén a találkozót megelőzően, hogy "Kecskemét eddig nem volt rajta a futballtérképen."
Szivics a sajtótájékoztató végén elővett egy, a Google mapsről kinyomtatott térképet, amelyet azonban nem volt lehetősége átadni kollégájának, így azt visszatette zakójának bal zsebébe.

Csank erre később    így emlékezett:

Szoktam az illetővel beszélni, ha találkozunk, szerencsére ritkán dolgozik az NBI-ben... Szivics? Nem volt az összecsapás, ő nyilatkozott valamit, erről nem is beszéltünk azóta, de semmi bajom nincs vele. Vadászni nem hiszem, hogy közösen mennénk, mert nem tud, lábtengóban meg lehet, hogy megverne, mert fiatalabb nálam, úgyhogy nem is állok ki ellene, mert nem szeretek veszíteni.

A vadászatról

 

15899395_42954072c9ad87120a0d4b340eb712a6_m.jpgA nyestek csak lestek

Ami miatt csinálom, az elsősorban a természet szeretete, maga a vadászat ugyanis elsősorban erdőzúgást jelent, ritkábban lövöldöz az ember. Nem azért járok el, hogy megnyugodjak, hisz a gondolatok akkor is előjönnek, ha csak ül a lesen az ember, akkor szeretek járni vadászni, amikor sikeres vagyok, olyankor sokkal élvezetesebb minden. A fizikai részét is élvezem, bár szeretek futni is, ami néha érthetetlen sok futballista számára, ami meg nekem érthetetlen... 

Mi a jó a vadászatban? Az élmény. Nem az, hogy lövök-e vadat vagy sem. Hanem hogy ülök a lesen, és az egerészölyv bevág a fák közé, aztán egy sünnel repül vissza. Vagy feljön a nyest, felmászik hozzám a lesre, aztán közvetlen közelről bámuljuk egymást. Az ilyesmi a szép. De közben végig "futballozok". Azon jár az agyam, hogy mit kellene játszani a legközelebbi ellenfél ellen. Íróasztalnál még sosem találtam ki semmit, semmilyen taktikai variációt. Vagy vadászat közben, vagy egy jó presszóban.

[Fasz tudja. Ha én egerészölyv lennék nem vadásznék egy nálam nehezebb állatra, ami ráadásul tüskékkel van borítva.  A nyestet elhiszem, azok bámulnak. A szerkesztő megjegyzése.]

 

 

A nőkről

 

Milyen egy jó presszó? A jó presszóban finom a sütemény, sok a csinos nő, és jó a hangulat.  

559_csank_janos.jpgNem, nemcsak állatokra...

Tréfából mindig azt mondtam: nálam a mértékegység egy településen, hogy 100 méteren hány jó nőt látok, és Békéscsaba ilyen szempontból előkelő helyen áll.

A lovaglásban ott vagyok a spiccen, amikor van rá időm, bár mostanában nincs nagyon. Ez alkalmi elfoglaltság, mert például nyomai is vannak, utána két napig nagyjából menni se tudok, emiatt sem csinálom rendszeresen, meg azért sem, mert balesetveszélyes is picit, főleg ha az ember a tereplovaglást műveli.

Kevés barátom van a futballban, már játékos koromban is más voltam, mint a többség, amikor vége volt az edzésnek, én nem a többiekkel mentem, akik beültek valahová, hanem inkább edzőnek tanultam, időként vadásztam, és nemcsak az állatokra…  [már ha értik, a szerkesztő megjegyzése]


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr975354950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása