Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

Mert kellett egy csapat!

2020.11.20. 13:06 Nóbádi iz der

A magyar férfi labdarúgó-válogatott 6 nap alatt mindent elért, amit az elmúlt szűk két és fél évben, Marco Rossi kinevezése óta el lehetett érni: részt vehet a jövő évi Európa-bajnokságon (remélhetőleg több mérkőzést is hazai pályán, a telt házas Puskás Arénában játszva), és feljutott a Nemzetek Ligája legmagasabb osztályába. Túlzás lenne azt állítani, hogy ez volt előzetesen a legvalószínűbb forgatókönyv.

7wl2qndmra5s1lekos_1.jpeg

Valamikor 2011 végén, az akkor éppen állás nélküli, a labdarúgásból való kiszállást már egyre komolyabban fontolgató Marco Rossinak a Nápolyhoz közeli Pozzuoliban megszólalt a telefonja. A vonal másik végén Giuseppe, vagyis "Pippo", az egyik legjobb barátja volt Budapestről, akinek egy Andrássy úti pizzéria mellett már több magyarországi vendéglátóipari érdekeltsége is volt. Felajánlotta Rossinak, hogy társuljon be egy debreceni éttermébe, ő pedig ennek hatására már akkor, majd a következő év elején még többször is Budapestre látogatott. Utóbbi alkalmak egyikén Giuseppe felvetette, hogy miután a Budapest Honvéd akkori nemzetközi igazgatója, Fabio Cordella a Millennium da Pippo törzsvendége, egyik félnek sem lehet veszítenivalója azzal, ha legalább egy kötetlen beszélgetés erejéig összehozza két honfitársát. A többi pedig már történelem.

Marco Rossi 2012 augusztusában állt Gino nagypapája korábban egyik leginkább csodált csapatának, a kispesti klubnak az élére, és rögtön az első szezonban az utolsó 20 év legjobb eredményét elérve bronzérmet szereztek a bajnokságban. 2014 áprilisában lemondott ugyan, de a következő év tavasza már újra a vörös-feketék kispadján találta, innentől pedig már nem volt megállás a 2017-es bajnoki címig. Ennél az eredménynél sokak számára már eléggé gyanús volt, hogy „ez az ember valószínűleg tudhat valamit”, mert a játékosállományt, pláne az anyagi lehetőségeket figyelembe véve sokkal inkább nagyobb, mint kisebb csodának számított a Honvéd 14. bajnoki címe. A csúcson ment el Kispestről Dunaszerdahelyre, ahol egy bronzéremmel a felvidéki sárga-kékekkel is azonnal Európa-ligás szereplést ért el. A sikerek hatására már korábban is felmerült a neve szövetségi kapitányként, de végül 2018 augusztusában, Georges Leekens dicstelen epizódszerepe után ülhetett le a magyar válogatott kispadjára. A többi pedig már szintén történelem.

35326047_47fce10e4a16945320777a2e6e4bc57d_wm.jpg

                                                                 Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI

 

Rossi személyében olyan szakember vette át a nemzeti csapat irányítását, aki akkorra már tökéletesen tisztában volt a magyar viszonyokkal, ráadásul minden játékossal kapcsolatban abszolút naprakész volt. Azt már korábban Kispesten is bebizonyította, hogy nála felkészültebb, lelkiismeretesebb szakembert nehezen lehetne találni, mert ő az, aki a segítőivel, élükön a „szürke eminenciás” kifejezést tökéletesen megszemélyesítő Cosimo Inguscioval a napnak valóban szinte a 24 órájában a minél jobb eredmény eléréséért dolgozik. Egykori főnökéről, George F. Hemingwayről köztudott volt, hogy nem kifejezetten az a típusú üzletember, aki egy soha ki nem fogyó zsákból ész nélkül szórná a pénzt. Meglehetősen szoros volt tehát a nadrágszíj Kispesten, és nem is nagyon lehetett arra számítani, hogy – akár csak magyar szinten is – komolyabb összegeket fordítanak majd igazolásokra. Adott volt egy játékoskeret, ott volt mögöttük a Magyar Futball Akadémia, Rossiéknak pedig azokból az alapanyagokból kellett megsütniük a pizzát, amelyek rendelkezésre álltak. Meg is sütötték rendesen.

Mindezt pedig a válogatottnál is megteszik. Miután minden szóba jöhető játékost jól ismernek, tisztában vannak a képességeikkel is, a pályafutásukat pedig folyamatosan nyomon követik. A lehető legtöbb hazai bajnokin ott vannak, de a külföldön játszókat is „állandó megfigyelés” alatt tartják. Pontosan tudják, hogy kik jöhetnek számításba, a listára pedig bárki felkerülhet, aki megfelelően teljesít. Minden alkalommal lelkiismeretesen felkészülnek az ellenfélből is, tudják, hogy mit szeretnének viszontlátni a pályán, és mindezt hatékonyan képesek átadni a játékosoknak is. Ahhoz is megvan a tudásuk, hogy minden posztra megtalálják azokat a játékosokat, akik minél magasabb szinten képesek elvégezni a rájuk kiosztott részfeladatokat. Van tehát elképzelés, és megtalálták az ehhez szükséges embereket is. Azért ez sem volt ám mindig így...

Szerencséje pedig nem csak a jó kapusoknak, hanem ezek szerint a jó szakembereknek is lehet, mert a mostani sikerekhez néha szerencsére is szükség volt. Ez a csapat azonban mindent meg is tett azért, hogy mindezt kiérdemelje, hogy a mi támadásainknál legtöbbször befelé, az ellenfél támadásainál pedig legtöbbször kifelé pattanjon az a labda. Az elmúlt majdnem két és fél évben a magyar válogatott 24 mérkőzést játszott, ezek között pedig mindössze 2 barátságos találkozó volt. A tétmeccseken 12 győzelem, 3 döntetlen és 7 vereség a mérleg. A tallinni döntetlen, a nagyszombati, a spliti és a cardiffi vereség során akadozott leginkább a gépezet, valamint az oroszok elleni budapesti mérkőzés első 50 percében. Horvátország és Wales ellen azonban győzni is tudtunk, nem kaptunk ki Oroszországban, hat pontot szereztünk kapott gól nélkül a törökök ellen, és Szerbiától sem szenvedtünk vereséget. (Természetesen teljesen más korszak, teljesen más körülmények és teljesen más csapatok ugyan, de déli szomszédaink esetében egy 1-12-es párharcra is emlékezhetünk. Ez most 2-1 lett.)

Nem egyszer fordítottunk (vagy legalább egyenlítettünk) hátrányból, és többször is szereztünk gólt a legfontosabb lélektani pillanatokban, akár a mérkőzés utolsó perceiben. Igen, szerencsénk is volt, de a „mi lett volna, ha” kezdetű felvetéseknek továbbra sincs értelmük a sportban sem. Azokat a gólokat végül mi szereztük meg, azokat a gólokat pedig végül nem kaptuk meg. Néha az ellenfelek is segítettek a körbeveréssel, néha a játékvezetőkre sem panaszkodhattunk, és utólag már azt is láthatjuk, hogy a Nemzetek Ligája menet közben való átszervezése is kedvezett nekünk.

A további fejlődéshez pedig jelenleg minden a rendelkezésünkre áll. Eljött végre az idő, amikor a magyar válogatott tagjai közül néhányan már komoly bajnokságok meghatározó csapataiban jutnak rendszeres játéklehetőséghez, az eddigi sikerekkel pedig még több játékos számára nyílhatnak ki a kapuk, amiken keresztül ők is odakerülhetnek. Köztük akár olyanok is, akik az NB I-ből igazolhatnak jelentősebb csapatokhoz. Annyi biztos, hogy ezekben a napokban a külföldi játékosmegfigyelők noteszeibe egyre több magyar játékos neve került be.

A vb-selejtezők sorsolását a 3. kalapból (és a Nemzetek Ligájában elért eredménynek köszönhetően elképzelhető, hogy kedvezőbb helyzetből) várhatjuk. Itt olyan ellenfelekkel is találkozunk majd, akik a jelenlegi helyzetben már valóban a „kötelező győzelem” kategóriájába tartoznak. (Ezt is mikor mondhattuk így ki utoljára, egyúttal milyen ellenfelekkel szemben égtünk meg több alkalommal is a nem is annyira távoli múltban?) Ezeket a három pontokat a jelenlegi helyzetben már magabiztosan be kell gyűjteni, mert ez bizonyíthatja azt, hogy nem csak pillanatnyi fellángolásból, és a körülmények szerencsés összejátszásából kerültünk a mostani helyünkre. Az Európa-bajnokságon és a Nemzetek Ligája következő kiírásában viszont nem reménykedhetünk kötelező győzelmekben, sőt. Ezeken a mérkőzéseken már minden pont bravúrnak számít majd, de minden egyes olyan összecsapás, amelyet a nemzetközi élmezőny csapatai ellen játszunk, újabb és újabb tanulási és fejlődési lehetőség, azaz elengedhetetlen a továbblépéshez. Károgók természetesen mindig is lesznek, az esetlegesen gyengébb eredmények után egyre többen, de akiknek a pillanatnyi sikertelenség okoz majd örömet, azokkal nekünk nem is érdemes foglalkoznunk.

Sok meccset játszunk majd az elkövetkező időszakban, többnyire nagyon erős csapatokkal. A tisztes helytállás már minimálisan elvárható, mert úgy tűnik, hogy a játékosok és a stáb ehhez már adott. Az pedig már önmagában komoly siker, hogy megteremtettük a lehetőségét annak, hogy ilyen ellenfeleink lehetnek.

Mert van egy csapat!


78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr5216292262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J.W. Booth 2020.11.22. 03:15:18

Most nem idézném Winston Wolf szavait arról, hogy mit is ne kezdjünk el.

Az is lényegtelen mellékszál, hogy a válogatott az azeriek ellen csak azért nem bukott el vagy másfél éve, mert a játékvezető nem adta meg a szabályos góljukat a meccs legvégén. És akkor minden már akkor a helyére került volna.

A magyar foci értéke nem mozdult el felfelé ezektől az eredményektől. Külföldi edző irányítja a válogatottat, ahol olyan játékosok a menők, akik még idejében elmentek Magyarországról.
A magyar bajnokság értelmezhetetlenül szar, még úgy is, hogy abnormális mennyiségű adóforintot nyomnak bele. Szar játékosok topmenedzseri fizetéssel, speciálisan rájuk szabott adózással, a klubok meg a vírushelyzetre való tekintettel újabb százmilliókra kaptak ígéretet - ez egy rossz vicc.

Amíg nem kerül a magyar foci a piaci alapokra, addig nincs miről beszélni. lehet örülni, meg szurkolni menni az "EB"-re (ahol nagyjából minden második európai válogatott ott lehet) de ez csak cirkusz és kenyér a népnek.

De ha a magyaroknak ez kell, és ez a jó, rendben, fogadjuk el.
Viszont akkor nincs sírás az oktatás színvonala, az összeomlóban levő egészségügy és számos forráshiányos terület miatt.

Talán legközelebb egy orvost kellene miniszterelnöknek választani.

JohnnyRebel 2020.11.22. 04:26:38

@J.W. Booth: Tehat kijutni az EB-re es megnyerni az EL csoportot, mar szart de er... Te egy igazi idiota vagy.

cseszter78 2020.11.22. 05:14:00

@J.W. Booth: Jól van, remélem kiadtad magadból az összes keserűségedet. Rossz életed lehet, sajnállak.

dare 2020.11.22. 06:51:30

Az, hogy a 90-ik perc után rugdossuk a gólokat tétmeccsen, az amolyan támadó focis élményt okoz nekem, és ennek nagyon örülök.
Remélem nyáron zúgni fog majd a stadionban a "szép volt fiúk", mert egy ilyen év végén ( pláne a török meccs után) jó lett volna, ha learathatják a srácok a sikerük gyümölcsét.
Rossinak is beírhatunk egy nagy piros pontot, az irány jó, persze erősebb támadó futballt játszó csapatok ellen több kell, vagy inkább úgy mondom más kell, de ez a jövő muzsikája.
Nem kell többet belelátni abba ami történt, ahogy kárálni se kéne mindig megállás nélkül, de hát ez egy ilyen ország, így teljes a összkép.
Viszont néha, tényleg csak néha, olyan jó lenne, ha se a kormány emberei, se az ellenzéki képviselők, a szurkolótáborukkal együtt nem kommentálnák a történéseket, mert nagyon unalmas már ez.
Álom, édes álom

gigabursch 2020.11.22. 06:57:17

@J.W. Booth:
Napokban hallottam egy idevágó passzust.
Az régi igazság, hogy a népnek cirkusz és kenyér kell és ez ma is így van.
Ennek ékes megtestesülése, hogy a turisták a Colosseumot meg templomokat fotóznak a régi időkből és nem iskolákat, nyomdákat meg kórházakat.
Magyarán az emberiség 2000(? ha nem sokkal több) év alatt mit se változott. Sem igényeiben, sem szellemi képességeiben.

Bafana 2020.11.22. 08:36:19

@J.W. Booth: Gondolom ezt a véleményedet egy tapasztalt, rendszeresen meccsrejáró ember véleményeként mondtad.
Azt fel se merem tételezni, hogy igazi fotelszurkoló vagy, aki két tamponreklám közt néha oda-oda kapcsolgat valamely csatornára, ahol éppen "22 majom kerget egy labdát".
De egyet azért fogadj el! A labdarúgás egy iparág. Ami több pénzt mozgat meg, mint mondjuk egy textilipar.

midnight coder 2020.11.22. 09:02:55

@Bafana: "A labdarúgás egy iparág. Ami több pénzt mozgat meg, mint mondjuk egy textilipar."

Ez pontosan így van. De a szórakoztatóipart talán nem kellene az adófizetők pénzéből finanszírozni.

ursus artos 2020.11.22. 09:07:18

@Bafana: " A labdarúgás egy iparág. Ami több pénzt mozgat meg, mint mondjuk egy textilipar."
pontosan így vagyok vele én is... Ezért is gondolom azt, hogy az akadémiákon a tizenéveseket egy terméknek kell tekinteni... Amelyik elbukik, az repül...Aki nem úgy étkezik, ahogy kell, repül, aki cigizik, repül, aki nem tanul rendesen, repül...

Millerdraft 2020.11.22. 09:09:56

@midnight coder: szerinted az Operát miből finanszirozzák?

Bafana 2020.11.22. 09:45:54

@midnight coder: De ha beleraksz egy üzletbe X Forintot, amiből kiveszel 3X Forintot, akkor az miért sz@r üzlet?

midnight coder 2020.11.22. 10:26:53

@Millerdraft: Elég baj az, hogy finanszírozzák, de arra rá lehet fogni hogy a kulturális örökség része, plusz idegenforgalmi bevételt generál. De szerintem viszonylag kevesen jönnek a világból magyar focit nézni.

midnight coder 2020.11.22. 10:28:38

@Bafana: Szerinted hány milliárd forintot tett Viktor bácsi eddig a fociba, és általában élsportba? A stadionoktól a focicsapatok finanszírozásáig? És szerinted hány tízezer év múlva jön ez össze mondjuk a jegyárakból?

Bafana 2020.11.22. 10:42:29

@midnight coder: Egyszerű lehetsz, mint egy faék. Segítek: a jegyárakból SOHA nem fog visszajönni az a pénz. Ez még találós kérdésnek is gyenge volt. Viszont összejön egyéb ezer helyről, ami még csak futólag is, de érinti a labdarúgást, ezért is hívják önálló iparágnak.
Még akkor is több pénzt mozgat, ha a szerencsejátékoknak a sportfogadási részét kivesszük belőle.
Jegybevétel! Istenem! Az még a világítást, a stadion üzemeltetését és a rendezők bérét sem fedezi. Jegybevétel :)

chrisred 2020.11.22. 14:17:17

@J.W. Booth: Az azeriek elleni győzelem nem osztott, nem szorzott, mert nem a selejtezős eredményeinkkel jutottunk ki.

Amúgy a válogatott sikere (az ukrán-szerb-afrikai vegyesválogatott Fradi BL szereplésével együtt) nekem azt bizonyítja, hogy az élet levet magáról minden kényszerzubbonyt, amit a politikusok rá akarnak erőltetni. A futball manapság multikulturális jelenség, és a jelenlegi magyar válogatott is az, az olasz edzői stábbal, a sorsdöntő gólt szerző Negoval, akinek a családja Gaudeloupe szigetéről származik, vagy az EB-t jelentö gólt szerző Szoboszlaival, aki 15 éves kora óta a Salzburg játékosa.

chrisred 2020.11.22. 14:19:35

@Bafana: Van, akinek rossz üzlet, van, akinek jó. Az adófizetők rakják be a pénzt, és a klubtulajdonosok veszik ki. Ez a neoliberalizmus.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.22. 17:26:38

@J.W. Booth: Bájos, ahogy csak azokat emeled ki, amikor a mi javunkra volt tévedés.
A tények viszont makacs dolgok: a válogatott az utóbbi hónapokban veretlen volt. Maga mögé utasította a nemzetek ligájában a szerbeket és az oroszokat, a törököket pedig oda-vissza verte, a második meccsen gyakorlatilag tartalékos felállásban.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.22. 17:32:05

@chrisred: Önmagában a multikulturális jelleg kevés. Elég a 2016-ban ellenünk lebőgő norvég válogatottra, illetve az EB-n csúnyán leszereplő osztrák "tarka" válogatottra gondolni.
Mindkét csapat sokkal-sokkal multikulturálisabb jellegű volt, mint a magyar, mégis elbuktak.

Bafana 2020.11.22. 18:08:45

@chrisred: Az áfát és a többi adóba befolyó bevételeket nem igazán tudja kivenni a klubtulaj. De a szerencsejátékot sem véletlenül próbálják mindenhol a világon állami ellenőrzés alatt tartani.

midnight coder 2020.11.22. 19:27:44

@Bafana: A szerencsejáték magyar foci nélkül is vígan működne. Esetleg a TV közvetítések díja a nagyobb tétel. Illetve lehetne még reklámbevétel, de a magyar focival elég nehéz lenne bármit is eladni, kivéve annak a pár ezer szurkolót aki a meccsekre is kijár. Ha ez valóban eltartaná magát, akkor nem állam bácsi csöcsén lógna az "ipar" hanem rég felvásárolta volna Mészáros bácsi.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.22. 20:26:08

@midnight coder: Most még..Róma sem egyetlen nap alatt épült fel.

vackor1 2020.11.22. 20:45:57

Ahogy én látom : kijutottunk kétszer - ne nézzük hogyan,bőven volt benne szerencse is - az EB-re , kb. utolsóként egy 50%-al megemelt létszámú tornára. Ha a régi kiírás lenne, amikor is nem jutottunk ki 30? évig, akkor most sem lennénk ott. Ez tény, felesleges vitatni. Nem tudom - nem néztem meg és nem is fogom, de ha valaki megteszi az biztos érdekes lehet - , hogy mennyi pontot szereztünk a legutóbbi kettő selejtezőn a rájátszások előtt és mennyit előtte tizenpár alkalommal , hol végeztünk most a selejtezőcsoportban és hol az előző alkalmakkal. Ha érzékelhetően jobbak a mutatók, akkor fejlődtünk, ha nem, akkor kb. ugyanott vagyunk a többiekhez képest , mint voltunk. Múlt EB alatt olvastam, hogy a Portugálok ellen állítólag királyok voltak , úgy tudom CR-éknek akkor a döntetlen kellett , hát most majd nem az kell nekik sem, elég erős a csoport , lehet körbeverik egymást a többiek a csoportban ,lehet a gólarány is számítani fog nekik, most kiderül élesben mit tudunk pl. megint CR-ék ellen, nyilván most azt fogják játszani, amit tudnak. A fradi is feljutott 25 év után, de a legnagyobb jóindulattal sem lehet azt mondani, hogy itthoni játékosokkal érte el ezt és ez is tény, EZT is felesleges vitatni, ahogy én sem vitatom a főtábla tényét.
( mondjuk az érdekes, hogy ebben az esetben miért nem zavarja egyeseket a - engem egy pillanatig sem, mielőtt félreértené bárki - a másmilyen bőrszín/vallás/állampolgárság...)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.22. 23:01:59

@vackor1:

" Ha a régi kiírás lenne,"

Igen és ha nagypapinak kereke lenne, ő lenne a 6-os villamos. Még az is lehet..

utolsóként egy 50%-al megemelt létszámú tornára.

Viszont kijutva megnyertük a csoportunkat. Ha csoport utolsóként kullogtunk volna haza, mint az osztrákok, esetleg igazat adnék.

chrisred 2020.11.23. 07:58:53

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Nem emlékszem, hogy az a norvég válogatott különösebben multikulturális irányultságú lett volna.

chrisred 2020.11.23. 08:00:47

@Bafana: Miért, mi köze a klubtulajnak az áfához? Meg úgy egyáltalán a többi adóhoz? Azt meg végképp nem értem, hogy a szerencsejáték állami kézben tartása hogy jön ide.

Falshang 2020.11.23. 08:10:48

@vackor1: CR7 már retteg, hogy újra sigérrel kell összecsapnia.

Bafana 2020.11.23. 09:01:40

@chrisred: Ha olvasnál is az előzményekben, akkor pont az derül ki, hogy semmi. Az az államnak befolyó bevétel.
"Az áfát és a többi adóba befolyó bevételeket nem igazán tudja kivenni a klubtulaj.
"@midnight coder: A magyar foci a globalizált ipar része. Tetszik vagy sem, de nem lehet kivenni belőle. Ha benne akarunk maradni, muszáj befektetni. Az igazán nagy pénzek a nemzetközi mezőnyben vannak. De ha egy hazai bajnokit megnéz az ember, akkor megnézi mellette a tamponreklámot, ennek a reklámdíjában vannak az adók, ami ami olyan állami bevétel, ami nem direkt a fociból, de bekerül a költségvetésbe.
Mindenesetre örülök, hogy változott az álláspontod és eljutottál oda, hogy nem csak a jegybevételből él egy-egy klub. Az éppen uralkodó magyar Kormány se mondja le az F1 Magyar Nagydíjat, mondván, hogy olyan kevés a jegybevétel, hogy nem fog beletalicskázni minden évben milliárdokat.

chrisred 2020.11.23. 09:06:13

@Bafana: "Az az államnak befolyó bevétel."

Amit az állam odaajándékoz a futballkuboknak, és a klubtulajdonosok meg szépen kiveszik. Erről volt szó, csak nem figyeltél.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.23. 09:45:09

@chrisred:

Haitam Aleesami,
Omar Elabdellaoui,
Mohamed Elyounoussi,
Alexander Tettey

A norvég válogatott tagjai voltak akkor, és játszottak is ellenünk.

vackor1 2020.11.23. 09:59:43

@Falshang: :) Nem értünk mi ehhez.. Ez a pszichikai hadviselés, már kezdődnek az álmatlan éjszakák az ellenfeleknél és majd jól megremegnek jövőre azok P,D,Fr falábak.. ( én egy négyest saccolok / meccs, ha számítani fog a gólkülönbség, ha nem így lesz, beismerem majd, hogy tévedtem, a net "nem felejt" :)) )
Azon mosolygok , hogy a jól ismert nickek még itt sem bírják ki, hogy ne kezdjenek terelni/beszólni ,pont mint az összes cikknél. A ténnyel nem bírnak mit kezdeni, rögtön jön pár "de" meg "ha" a konkrét dolgok helyett. Most sem kellett volna írnia ovis szintű kommentet ismertnickelvtársnak , amit írtam, annak minden szava vitathatatlan volt , azzal nem is kezdett semmit, jött a szokásos mellé/másrólbeszélés. Vesszek meg ha értem, hogy miért kell egyáltalán reagálni ,miért kell rögtön nyalni a bagázs sggt még a védhetetlen esetekben is, miért kell hülyeségekkel megpróbálni terelni? Csendben marad = nem csinál újra hülyét magából , de még ezt sem éri fel ésszel a legtöbb.. :)))

chrisred 2020.11.23. 10:21:27

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Tettey és Elyounoussi jogos, ők külföldön születtek és honosították őket, de a másik kettó Norvégiában született és a norvég futball termelte ki magából őket. Én inkább Odegaardra gondoltam, aki Szoboszlaihoz hasonlóan szinte gyerekként ment focizni külföldre. De a pótselejtezők idején még csak 17 éves volt, és bár játszott, sokat még nem tudott hozzátenni a teljesítmményükhöz, szerencsére.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.23. 17:37:23

@chrisred: Bevándorló hátterűek. A multikulturális futball nemcsak annyit jelent, hogy honosított játékosokról van szó, illetve, hogy külföldi az edző.
Az osztrák "tarka" válogatott színesebb egyéniségei sem honosítottak nagyrészt.
Európában ma nemcsak az illegális bevándorlás probléma, hanem az, hogy a már ott születettek sem nagyon értik magénak az országot. Lásd a francia iskola, ahol nem voltak hajlandóak a színes bőrű tanulók elénekelni a francia himnuszt, illetve iszlám vallásoktatást követeltek.

Bafana 2020.11.24. 08:10:24

@chrisred: Igaz, lehet, hogy a Hungaroring, az Operaház vagy az Állatkert vezetői ingyen, társadalmi munkában végzik a munkájukat. Milyen felháborító lenne, ha ebből lenne a jövedelmük! Tényleg erről lehet szó, nem figyeltem. Még naiv is vagyok.

chrisred 2020.11.24. 08:16:54

@Bafana: Az Operaház és az Állatkert állami/fővárosi intézmények, a dolgozói a közszféra alkalmazottai. A Hungaroring ismereteim szerint szintén 100%-os állami tulajdonú cég, de azzal egyetértek, hogy ez sem korrekt dolog. De a futballklubok magáncégek, amiknek saját tőkéből, a saját kockázatukra kellene működniük.

chrisred 2020.11.24. 08:21:04

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Kit érdekel, hogy bevándorló hátterűek, vagy hogy Puskás eredeti neve Purczeld volt? Ott születtek, a norvég futball termékei.

Kétmillióból mondjuk száz ilyesmit követel, az egy elszigetelt jelenség. Nálunk is vannak elborultak, mint például a rendőrgyilkos Győrkös hungarista mozgalma.

chrisred 2020.11.24. 08:46:34

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "Az osztrák "tarka" válogatott színesebb egyéniségei sem honosítottak nagyrészt."

Pont erről van szó. Mi például azt köszönhetjük a multikulti osztrák futballnak, hogy van egy Szoboszlaink.

Bafana 2020.11.24. 10:34:24

@chrisred: Teljesen mindegy, hogy milyen tulajdonú a cég, amit működtetnek. De ha ennyire focifóbiás vagy, akkor arra gondolj, hogy az összes sportot szüntessük meg, ne kapjon támogatást az államtól? Egy vívást, birkózást, röplabdát, de akár egy vízilabdát is számoljunk föl, mert veszteséges? Engedjük csak saját bevételeiből működni ezeket? Ugye nem gondolod ezt sem komolyan?

chrisred 2020.11.24. 10:47:03

@Bafana: Nem vagyok focifóbiás, és nem arról volt szó, hogy a sportolók ne kapjanak támogatást, főleg persze az utánpótláskorú és az amatőr sportolók. Arról volt szó, hogy ne tegyük lehetővé, versenyszférába tartozó sportcégek tulajdonosai állami pénzből tartsák el a vállalkozásukat. És igen, értelmetlennek tartom, hogy közpénzből fizetünk például olyan sportklubokat, amikben mutatóba sem lehet magyar sportolót találni, dán meg holland profi sportolók jönnek ide, mert többet keresnek, mint otthon.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.24. 18:28:15

@chrisred: Úgy értem, hogy két multikulturális társadalom válogatottját győztük le az utóbbi években, komoly téttel bíró meccseken. Rassz tekintetében sokszínűbb válogatottakat, ha úgy tetszik.
Egyébként a törököket gyakorlatilag a magyar Bundesliga-játékosok nélkül győztük le legutóbb, és Szoboszlai sem volt ott.

chrisred 2020.11.25. 08:12:47

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Igen, én meg úgy értettem, hogy hogy a sikereinket mi is a futballunk multikulturális vonulatának köszönhetjük. Azért a törökök elleni kezdőben csak volt három honosított játékos, plusz még csereként beállt Holender.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.26. 12:28:14

@chrisred: A közbeszédben nem úgy használják a multikulturális szót, ahogy te értelmezed. Hollandia válogatottja nem azért multikulturális, mert a játékosok jó része az angol, spanyol, olasz, német első osztályban játszik, hanem mert sok a bevándorló hátterű játékosuk.
Sőt a német válogatott igen nagy hányada meg a hazai bajnokságban játszik , mégis multikulturális válogatottnak tartják őket.

chrisred 2020.11.26. 18:02:14

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ehhez a futball világát kell ismerni, és a különböző futballkultúrákat.A német futball is az elmúlt 25 évben vált nyitott, és vetkőzte le a korábbi nemzeti stílusjegyeit, és vált multikulturális labdarúgássá. Igen, többek között a magyaroknak, Dárdainak és társainak is köszönhetően.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.26. 19:59:33

@chrisred: Mindenesetre nem azért neveznek multikulturálisnak egy válogatottat, mert a játékosaik különböző bajnokságokban játszanak, hanem mert eleve az adott társadalom multikulturális.
Ezért nevezték a 2016-os EB titkos esélyeseként számon tartott osztrák válogatottat "tarka" válogatottnak. Aztán csoport utolsóként kullogtak haza, tőlünk kettőt kapva.

chrisred 2020.11.28. 05:50:37

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Szerintem a selejtezős eredményei miatt nevezték őket így.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.28. 11:01:56

@chrisred:

valasz.hu/sport/feherek-kozt-sok-europai-a-foci-lenne-az-integracios-csodafegyver-128892

Ebben a cikkben is egyértelműen a multikulturális társadalomból származtatja a szerző a multikulturális válogatottat és nem abból, hogy a játékosok adott esetben nem a hazai, hanem mondjuk a szomszédos ország bajnokságában játszanak .

mgdé 2020.11.28. 13:31:17

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

"színes bőrű tanulók"

Gondolom, ismeretében vagy annak a TÉNYNEK, hogy a fekete-afrikai volt francia gyarmatok lakosságának messze-messze túlnyomó többsége keresztény.

Persze ha az indokínai származásúakra gondolsz, az ok, de ők kevésbé fociznak. :)

Ha meg az arabokra, akkor AZT írd! :P

(Látom, a focihoz se értesz semmit, csak egy teljesen elvakult "B-közepes szintű drukker"-ségre futotta. Ez az EB - bejutás szempontjából - a létszám miatt valóban lényegesen könnyebb, mint pl. a '72-es volt (4 csapat - ha már magyar sikerek ...), vagy bármelyik eddigi. Örüljünk!, de ettől hanyatt esni azért nem kell. Te eshetsz, a te dolgod :) , de a többieket ne vegzáld már ilyen óvodás elvárással.)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.28. 14:56:02

@mgdé:

"Gondolom, ismeretében vagy annak a TÉNYNEK, hogy a fekete-afrikai volt francia gyarmatok lakosságának messze-messze túlnyomó többsége keresztény."

napiiszlam.blog.hu/2016/03/22/afrikai_iszlam_az_iszlam_iranyzatai_szenegalban_es_gambiaban_1_muridizmus

"A nyugat-afrikai wolof többségű Szenegál és Gambia fő vallása az iszlám. Az ott élő wolof, fulani, szerer, jola, mandinka és szoninke népek több mint 90 %-a muszlim. A jogi iskolák közül – ahogy általában Afrikában – a málikita iskola vallásgyakorlati tanításai érvényesek, míg a hitvallási irányzatok terén Szenegál a szufizmus legnagyobb központja Nyugat-Afrikában."

"A francia gyarmatosítás idején viszont a teljes népesség egyfajta közös lázadásként formálta és erősítette meg vallási identitását a francia keresztény hódítással szemben az iszlám szúfizmus felé fordulva"

www.youtube.com/watch?v=QT13kk8HDDo

Vadász, vadász..:)))

mgdé 2020.11.28. 15:25:27

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Kisember, a többi fekete, volt francia gyarmatot miért is nem nézed? :D
Drogba szerinted muzulmán?

Állandóan csalni próbálsz, s még így is mindig kevés vagy. :D

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.28. 23:12:20

@mgdé:

hu.wikipedia.org/wiki/Niger_(orsz%C3%A1g)

"A lakosság 80-94%-a muzulmán, a maradék zöme keresztény és törzsi vallású."

hu.wikipedia.org/wiki/Elef%C3%A1ntcsontpart

"Az ország fő vallása az iszlám, melynek követői a népesség kb. 43 százalékát teszik ki. A keresztény közösség az ország kb. 34 százaléka "

hu.wikipedia.org/wiki/Mali#Vall%C3%A1si_megoszl%C3%A1s

"A lakosság 94,8%-a muszlim, 2,4% keresztény (főleg római-katolikus), 2% animista, hagyományos hitű."

hu.wikipedia.org/wiki/Maurit%C3%A1nia#Etnikai,_nyelvi,_vall%C3%A1si_megoszl%C3%A1s

"A vallást tekintve a lakosság közel 100%-a muszlim (szunnita), nagyon kevés kereszténnyel."

:)))

www.youtube.com/watch?v=QT13kk8HDDo

mgdé 2020.11.29. 02:32:31

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Mauritánia, mint Fekete-Afrika része. Ügyes! :DDD

chrisred 2020.11.29. 05:12:01

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: De nem is arról van zó benne, amiről itt írtam.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.30. 17:06:57

@chrisred: Mert nem azt értjük multikulturális válogatott alatt, amiről te beszéltél.
Multikulturális válogatott alatt egy multikulturális társadalom válogatottját értjük.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.11.30. 17:10:07

@mgdé:

hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-Afrika

"Kulturális kapcsolataik és fekvésük miatt Szudánt és Mauritániát Észak-Afrikához és Fekete-Afrikához is szokták sorolni. "

www.youtube.com/watch?v=QT13kk8HDDo

Vadász,vadász..:)))

mgdé 2020.11.30. 22:47:47

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

"is" :DDD

wikipédia :DDD

A szavannákat meg az őserdőket meg tudod különböztetni egymástól? A fekete bőrű nigeri lándzsás-kardos-páncélos lovasokról hallottál már?
S mit tudsz az őserdei királyságokról?
Mesélj, de ne a wikipédiát. :D

(Szerinted miért vált szét Szudán két részre. :D Már az olajkincsen túl ...))

mgdé 2020.11.30. 23:29:51

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

No, hátha a focihoz kicsivel jobban értesz :D , mint a földrajzhoz vagy a történelemhez:

Marius Tresor, Gerard Janvion, Jean Tigana, Thierry Henry, David Trezeguet, Bernard Lama, Marcel Desailly, Patrick Vieira, Lilian Thuram, Claude Makélélé, Patrice Evra, Nicolas Anelka, Blaise Matuidi, Samuel Umtiti, N’Golo Kanté, Paul Pogba, Kingsley Coman, Kylian Mbappé

Kíváncsi vagyok, hogy hozod ki ebből a durva muszlim többséget? :D

(Még úgy is, hogy Anelka már felnőtt korában áttért.)

(Ja, arab, berber, stb. ellenpéldákat nem kérek, a franciaországi feketékről volt szó.)

chrisred 2020.12.01. 08:08:55

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ezt már tisztáztuk, ti a társadalomról beszéltek, én meg a futballról.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.02. 17:30:27

@mgdé: Világosan le van írva, hogy Fekete-Afrikához is szokás sorolni megint vagdalkozol, belegabalyodva a saját hülyeségeidbe.

De akkor beviszem a végső ütést:

www.vg.hu/kozelet/kozeleti-hirek/a-koronavirus-miatt-osszeomolhat-fekete-afrika-egeszsegugye-2120385/

"Mauritánia lezárta nemzetközi repülőterét, bezárta az oktatási intézményeket, és betiltotta a piaci árusítást."

Láthatod, hogy a Világgazdaság cikkében is Fekete-Afrika részeként beszélnek róla. Mindenki rossz irányba halad az autópályán, csak te mész a helyes irányba?

www.youtube.com/watch?v=QT13kk8HDDo

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.02. 17:54:41

@chrisred: Azt tisztáztuk, hogy a közbeszéd és a sajtó azt érti multikulturális válogatott alatt, hogy egy multikulturális ország válogatottjáról van szó.
Nem pedig ezt , amit te, hogy a játékosok jelentős része külföldi bajnokságokban játszik.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.02. 18:28:11

Vajon miért nem megy át a kommentem?

mgdé 2020.12.02. 21:48:27

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Antropológiai szempontból kik is laknak ott? Bantuk? Ja nem ... Még csak szudáni típusúak sem ... Max. részben_szudániak, a sok behurcolt rabszolga nyomán. De nem nagyon hinném hogy a mauritániai sivatagi nomádok négerként tekintenek magukra. Elmehetsz megkérdezni őket erről, hajrá!, csak a kérdés puszta hallatára nehogy elvágják a torkodat.

Persze tudom, szerinted a dákok is tisztavérű románok. Te meg egyenesen szíriuszi. :D

mgdé 2020.12.02. 21:49:12

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Nyilván akkora butaság, hogy már a blogmotor sem bírta. :D

chrisred 2020.12.03. 08:00:03

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Igen, hogy ez társadalmi szemléletű megközelítés, aminek a labdarúgáshoz semmi köze. Luxemburgban élhet bármennyi migráns, a focijuk ugyanúgy amatőr szinten marad, mert nekik az megfelel, hogy amatőr státuszú helyi srácok rúgják a labdát a szabadidejükben.

Amúgy nem csak az idegenlégiósokról, hanem a honosításról is szó volt. De az ugyanúgy csak papír kérdése.

chrisred 2020.12.03. 08:13:10

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Igen, hogy ez társadalmi szemléletű megközelítés, aminek a labdarúgáshoz semmi köze. Luxemburgban élhet bármennyi migráns, a focijuk ugyanúgy amatőr szinten marad, mert nekik az megfelel, hogy amatőr státuszú helyi srácok rúgják a labdát a szabadidejükben.

Amúgy nem csak az idegenlégiósokról, hanem a honosításról is szó volt. De az ugyanúgy csak papír kérdése.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.03. 12:37:19

@mgdé: Majd megkapod a b1 -en. Nem úszod meg.:)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.03. 12:41:26

@mgdé: Hányszor verjem még bele a kis orrodat a saját kakidba?

hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-Afrika

Nyugat-Afrika

Benin
Burkina Faso
Kamerun
Csád
Elefántcsontpart
Egyenlítői Guinea
Gabon
Gambia
Ghána
Guinea
Bissau-Guinea
Libéria
Mali
MAURITÁNIA
Niger
Nigéria
Sao Tome és Principe
Szenegál
Sierra Leone
Togo

www.youtube.com/watch?v=QT13kk8HDDo

:)))

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.03. 12:45:55

@chrisred: Sportújságírók is abban az értelemben használják a multikulturális válogatott szóösszetételt, hogy egy multikulturális társadalom válogatottja.

www.goal.com/hu/h%C3%ADrek/goal-elemzes-a-multikulturalis-svajci-valogatott/1w24g6u1jbpf1154gnykdlwj9y

"Pedig bizony a svájci válogatott telis-tele van albán, koszovói, szerb vagy kameruni származású játékosokkal."

Sztem csak te használod olyan értelemben, hogy az adott válogatott játékosainak jelentős része külföldi bajnokságokban játszik.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.03. 12:47:16

@chrisred: Látom veled is szórakozik a blogmotor.

chrisred 2020.12.03. 12:56:58

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: "Sztem csak te használod olyan értelemben, hogy az adott válogatott játékosainak jelentős része külföldi bajnokságokban játszik."

Sőt, még én sem, hiszen az előbb leírtam, milyen értelemben használom. Kétszer is. :)

Mondjuk az elég érdekes, hogy a cikkben egy olasz gyökerekkel rendelkező játékost is bevándorlónak tekint...

chrisred 2020.12.03. 13:03:57

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: dunszt.sk/2018/04/09/a-futball-masikja/

"A Bosman-ügy következtében földcsuszamlásszerű változások indultak el a labdarúgásban. Felszabadult a munkaerőpiac a futballban is, és most már kizárólag a pénz mennyisége szabta meg azt, hogy egy-egy klubcsapat milyen nemzetiségű-állampolgárságú futballistákból állítja össze keretét. A futball világában a globalizáció, a tőke és a multikulturalizmus azt jelentette, hogy nem számított meglepetésnek, ha például egy angol futballcsapatban egyetlen angol sem lépett pályára – elsőként a Chelsea-t említhetnénk ebből a szempontból."

"A futballisták legalább a kilencvenes évek közepétől valódi transzkulturális identitású, kozmonomád outlierekké váltak. Az, hogy egy minőségi játékos négy-öt nyelvet beszél, lehúz egy-két szezont Spanyolországban, Németországban, Angliában, Franciaországban, Oroszországban, majd levezetésképpen Törökországban, Kínában, az USA-ban, esetleg Katarban, már egyáltalán nem számít különlegességnek. Éppígy a mai klubcsapatokban legalább négy-öt, ha nem több nemzetiségű vagy állampolgárságú játékos szerepel."

Nem én írtam a cikket.

mgdé 2020.12.03. 16:11:37

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

wikipédia ... :DDD

No akkor menj oda, s kérdezz meg egy helyit, hogy ő néger-e? (De tőlem akár egy iránit is megkérdezhetsz, hogy ő semita arab vagy zsidó-e?, az is jó buli. :P)

mgdé 2020.12.03. 16:16:45

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK:

Amúgy ez itt egy fociblog, nemde?
Ha igen, a francia focista névsorhoz mikor szólsz hozzá?
:D

S Martialékat még csak be se tettem :)

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.04. 23:40:10

@chrisred: A Bosman szabály elsősorban a klubfocira volt hatással, hisz előtte korlátozott számú külföldi játékos játszhatott csak az európai klubcsapatokban.
Ha nincs Bosman-szabály, akkor is előálltak volna a multikulturális válogatottak, a multikulturális társadalmak következményeként.

chrisred 2020.12.05. 05:31:51

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Ez két egymástól teljesen független jelenség. Például szinte alig van már olyan ország a világon, ahol a nemzeti válogatottban ne játszott volna honosított brazil játékos. És ez nem azért van, mert brazil migránsok árasztották el a világot, hanem mert a Bosman szabály miatt brazil játékos tömkelege ment a világba profi focistának, akik aztán állampolgárságot kaptak az országban, amleiyknek a klubjában szerepeltek.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.07. 22:48:55

@chrisred: Nem mindegy, hogy mennyi honosított és vagy bevándorló hátterű játékos van a keretben.
Ha arányuk elér egy bizonyos szintet, multikulturális válogatottról lehet beszélni.
Ilyen az osztrák vagy a norvég válogatott is. Az osztrák válogatottat a hazai sajtó is "tarka" válogatottnak aposztrofálja.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.12.07. 22:50:38

@chrisred: Bár valóban vannak honosított brazilok az európai válogatottak némelyikében, de számuk elhanyagolható. Nálunk talán ilyen volt Leandro,

chrisred 2020.12.08. 08:28:33

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Nem létezik olyasmi, hogy honosított hátterű. Valaki vagy honosított, vagy nem az. Aki helyi születésű, az futball szempontjából hazai játékosnak minősül.

en.wikipedia.org/wiki/Norway_national_football_team

A norvég válogatott jelenlegi kerete. Ha jól láttam, mind norvégiai születésű, nincs köztük olyan, mint Nego vagy Holender, akik futballistaként kerültek Magyarországra. Még a szövetségi kapitány is norvég. Az igaz, hogy egy kivétellel mindegyik külföldön játszik, szóval ilyen értelemben tényleg multikulturális csapat.
süti beállítások módosítása