Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

Amerikai álom

2013.01.23. 09:33 eMTé

Létrejött, amire Amerika egy éve várt. Létrejött a HarBowl! Az NFL nagydöntőjébe a San Francisco 49ers és a Baltimore Ravens jutott be, hogy február 3-án (magyar idő szerint 4-én hajnalban) megküzdjenek New Orleansban a Vince Lombardi trófeáért.

És hogy mi az a HarBowl? A két csapat vezetőedzőjét Jim (49ers) és John (Ravens) Harbaugh-nak hívják. Mit ád Isten, testvérek. És ha mindez nem lenne elég ahhoz, hogy ismét nézőcsúcsot döntsön a Super Bowl, ez a meccs lesz Ray Lewis, a Baltimore legendás linbackerének utolsó fellépése. Hetekkel ezelőtt bejelentette hogy idén pontot tesz 17 éves (!!!) karrierjére végére. Így méltóképp, aranygyűrűvel az ujján léphet le az NFL színpadáról.

Ray Lewis.jpgRay Lewis extázisban

A két főcsoportdöntőről valószínűleg már mindent leírtak amit le lehet, és amit nem, ezért én most nem szakmáznék (nem is tudnék), inkább a benyomásaimat, érzéseimet osztanám meg az olvasóval.

jim-harbaugh.jpg

Jim Harbaugh a 49ers vezetőedzője

Először is tisztáznom kell, hogy nem láttam élőben a meccseket. Elkövettem ugyanis egy csúnya hibát. Erre a hétvégre igent mondtam egy iskolai kirándulásra. Igaz, vagy két hónappal ezelőtt kezdődött a szervezés. Senkinek nem kívánom azt a pillanatot, amikor rá kellett jönnöm hogy én bizony a meccsek alatt, valahol a Mátrában, hóval betemetve, 15 gyerekkel leszek összezárva, természetesen tévé és internet nélkül. De a segítségemre  sietett az IPTV (köszönöm, köszönöm, köszönöm). Úgyhogy hétfő délután úgy ülhettem tévé elé, hogy semmit nem tudtam a meccsekről. És úgy 7 óra múlva úgy álhattam föl, hogy két kiváló mérkőzéssel gazdagodtam, ráadásul a magyar-lengyel kézimeccsről sem csúsztam le..

 Az egyik meccstől nagyjából azt kaptam, amit vártam. Az Atlanta Falcons, ahogy szokott, meglépett ellenfelétől, a 49ers nem találta a fonalat. A mindössze 7 alapszakasz meccsel a  háta mögött játszó, kvázi újonc irányító Kaepernicknek nem ment a futás, nem is próbálkoztak vele. Aztán 0-17 után egycsapásra megváltozott minden, a Falcons irányítója Matt Ryan elbizonytalanodott, kétszer eladta a labdát, ezt pedig a San Francisco kíméletlenül kihasználta, így hatodszor is Super Bowlba jutott (az előző 5 alkalommal kivétel nélkül nyerni tudott).

Megjegyzem, az első fordulós San Francisco-Green Bay meccs után azt írtam Miguel barátomnak hogy a kaliforniai csapatot én Super Bowlba várom, akár a győzelemre is esélyesnek tartom. Igaz, ő továbbment, mert San Francisco-Baltimore döntőt várt, úgyhogy bravó Migue!

Az AFC döntőjében megismétlődött a tavalyi párosítás. A New England Patriots fogadta a Baltimore Ravenst. Nem titkolom én Pats győzelemet vártam, és nekik is szurkoltam. Már csak Meskó Zoli, a Patriots temesvári születési rúgójátékosa miatt is. Reménykedtem egy magyar aranygyűrűsben.

John Harbaugh.jpgJohn Harbaugh ezúttal nem maradt le a Super Bowlról

Tavaly egy fatális hiba miatt csúszott le a Ravens a hosszabbításról, és ki tudja ott mi történt volna. Idén nem bízták a véletlenre. Egy végtelenül sima meccsen 28-13-ra valósággal lemosták a pályáraól a Hazafiakat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Pats szó szerint elfogyott, példátlan sérüléshullám tizedelte mind a támádó-, mind a védőegységét. Nagyon hiányzott két nagy kedvencem, Edelman, aki talán az NLF legsokoldalúbb játékosa, és Gronkowski, aki Brady elsőszámú célpontja. És ha mindez nem lett volna elég, a meccs során megsérült Talib és Chung, a secondary két pótolhatatlan tagja. És úgy tűnik Tom Brady sem lesz már fiatalabb. Joe Flacco viszont bekerült a liga elitirányítói közé, ami azért is érdekes, mert az idény előtt a Baltimore vezetősége nem hosszabbította meg a szerződését, így viszont Flacco ügynöke egy szemtelenül nagy összeget írhat majd a szerződés-tervezetbe. Védence ugyanis fantasztikusan teljesít a play offban!

6 kiváló meccsen vagyunk hát túl, és már csak kettő maradt az idényből. Ezen a hétvégén a hawaii gálameccs, és aztán 4-én hajnalban Super Bowl! És aztán 7 hosszú, keserves hónap tojáslabda nélkül.

A végén még meg kell említenem a Sport1 riporterét Faragú Ricsit, aki – véleményem szerint – fantasztikusat nyújtott, hiszen a múlt héten szombaton és vasárnap is 2-2 meccset közvetített egyhuzamban, és most hétvégén, vasárnap is egyedül, váltott szakértőkkel teljesítette a penzumot. Jutalma idén sem maradhat el, a helyszínről, a Superdome-ból közvetítheti a Super Bowlt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr25036317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása