Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

Sanyi bácsi kerete

2013.01.23. 13:52 bigacsiga

sanyibacsi.jpgSanyi bácsi kihirdette a keretet a fehéroroszok elleni felkészülési mérkőzésre. Ez lesz a románok elleni "sorsdöntő" meccsünk előtt az utolsó meccs ahol labdázgathatnak a fiúk. Nézzük akkor a keretet, persze szubjektíven, nem kell vele egyetérteni. Kiket hívott be a mester, látszódnak e a tanulságok az igen halványra sikerült norvég meccs után? Avagy szóljunk e Kálmán bácsinak, hogy melegítsen és pörgessen, mert le kellene ülnie a kispadra?


Kapusok
Bogdán Ádám - Egyértelmű. Nincs nála jobb. Kár, hogy idén az angol másodosztályban, de legalább véd.
Gulácsi Péter - Ez a srác úgy híres és elismert focista nálunk, hogy lassan 23 évesen nem volt egy angol harmadosztálynál komolyabb felnőtt mérkőzése. Erősen kérdéses.
Megyeri Balázs - Fél éve gyakorlatilag nem védett, teljesen kiesett a csapata kapujából. Elég érthetetlen.

Védők
Guzmics Richárd - Az nb1 11. helyezettjétől védőt behívni csibészes merészség, dehát ez a védjegye a szakmának már nagyon régóta.
Kádár Tamás - Ok
Korcsmár Zsolt Ok
Mészáros Norbert - Őt soha nem értettem. Egy birodalmi lépegetőhöz tudnám hasonlítani. Nem mai gyerek, a magyar foci tragédiája, hogy (ha) nincs helyette jobb.
Szolnoki Roland - Jobbhátvéd poszt nagy hiányposzt, fiatal, miért ne? Talán valami ragadt rá Sousától és a Videoton külföldi védőitől. Reméljük!
Vanczák Vilmos - Jó az, Vili, hajrá!
Varga József - Józsika, aki remek játékos, sorban állank évek óta a jobbnál jobb csapatok a Debrecennél. Ha mégse akkor át lettünk verve. Én birom, de nem jobbhátvéd.

Középpályások
Dzsudzsák Balázs - Aranylabdás fiúnk, legjobb játékosunk.
Elek Ákos - Az őszi diósgyőri szereplés után, Elek Ákos utolsó egy éve után őt behívni? Számomra érthetelen.
Hajnal Tamás - Ok. Mondjuk, bár ő is sajnos sokat melegítette a kispadot mostanában.
Gyurcsó Ádám - Szerintem fizikailag alkalmatlan a komoly focira. 1% esélyt adok neki, hogy egy átlagos nb1-es focistánál valaha jobb lesz. Az meg már szerencsére a mai magyar válogatotthoz kevés. Bár ahogy elnézem a listát, annyira mégse..
Koltai Tamás - Győrben jól elfocizgat, válogatottban minden meccsen kiütközik, hogy mennyire más itthon tologatni a labdát mint a nemzetközi porondon.
Koman Vladimir - Jól eltűnt az orosz tundrán, de legalább jó játékos.
Pátkai Máté - Szerintem jelenleg nagyon távol áll a válogatott szinttől.
Pintér Ádám - Ok.

Csatárok
Böde Dániel - Remek, drukkolok neki. Van benne erő és akarat. Ez a magyar focisták 95%-ból cakkumpakk hiányzik.
Rudolf Gergely - Teljesen érthetetlen. Csilliárdos fizetésért elmegy Borsodba ahol manapság a karácsonyi asztalon is csak zsiros kenyér van, de legalább cserébe állandóan sérült volt, ha meg nem akkor sem csinált semmi érdemlegeset. Képességeit tudjuk, de az utóbbi egy éve alapján eszébe sem kellett volna, hogy jusson Sanyi bácsinak.
Szabics Imre - Ok, nincs jobb.
Szalai Ádám - Persze.

Biztonsági tartalékok:
Halmosi Péter - Nevetséges! Biztonsági tartaléknak a hajzselé gyárba tenném, esetleg.
Németh Krisztián - A megváltónk akire 5 éve várunk. Lassan keresni kellene másikat.
Szakály Péter - Nevetséges a négyzeten! Hihetetlenül gyenge a válogatott meccseken, lásd még Koltai.
Varga Roland - Ok. Csak azok a képek ne lettek volna, Roli...

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr425038907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 14:02:51

Kellemes meglepetések vannak ebben a keretben.

Gondolok itt elsősorban Szolnokira, másodsorban Bödére, harmadsorban Juhász kihagyására.

Rudolffal nincs semmi gondom, ha valaki, akkor ő megérdemli a bizalmat a válogatottnál a legmostohább körülmények között is, az enyémet mindenképpen.

A hiányzókról már írtam éppen eleget, most csak a nevük: Huszti, Tőzsér, Vadócz, Kovács István. Laczkót is behívtam volna.

Pintért középhátvédként tudnám elképzelni Juhász utódaként, Korcsmár mellett. Mészárossal nincs semmi gondom, jól adja elő a magabiztos középhátvédet, az ellenfelek is elhiszik.

Mindent összevetve adok Sanyibának egy erős közepest erre a keretre dícsérettel, leginkább azért, hogy akkor hívta be Szolnokit és Bödét, amikor megy nekik a játék, és nem utána két évvel.

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2013.01.23. 14:11:00

Én Pátkai beválogatásával egyetértek, szerintem válogatot szintû játékos. Ismerem régóta

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 14:13:35

A kezdőjelöltem a fehérmuszkák ellen:

Bogdán - Vanczák, Korcsmár, Pintér, Szolnoki - Varga, Hajnal - Koman, Rudolf, Dzsudzsák - Szalai

Ezek közül perpillanat Koman és Rudolf az, akit a válogatási elvek miatt kezdetnék csak. Rudolf helyett lehet, hogy Szabiccsal próbálkoznék így is 10-esben.

Hajnalt vkp-ként játszatnám, ha már ez a keret.

A kispadra Stieber is beférne most már, ennyi vezeklés elég volt neki a visszahúzott lábakért.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 14:17:33

@eMTé: legalább egy szurkolót akkor kivihet az "olájok" ellen, az is valami...

Más, Bogdán helyett mégiscsak Megyerit kezdetném, ennyi kísérletezésnek még lenne értelme, annyira nem új ez a keret, hogy borulna minden, a cserekapus az meg olyan, hogy kell, és nincs.

Mundr 2013.01.23. 14:19:36

Nekem tetszik, amolyan kisérletezős keret. Rudolf a vépgatottban mutatott játéka miatt nálam is megkapja a bizalmat. Ezerszer inkább őt hoznám be a románok ellen mondjuk a 60. percben, mint Stiebert, Némót stb.

Mundr 2013.01.23. 14:21:56

@Negyvenértelmiségi: én is ezt kb., Mészárostól pl. fázom.

TippMikszáth Kálmán 2013.01.23. 15:23:54

A románok ellen úgy is kb. ez lesz a kezdő: Bogdán - Vanczák, Korcsmár, Mészáros, Kádár - Pintér, Varga - Dzsudzsák, Hajnal, Koman - Szalai
Közülük Mészáros kivételével mindenkit okézott a szerző, hol itt a gond?

Mundr 2013.01.23. 15:23:56

Amúgy Vass felépült már? Picit vékonyak vagyunk vkp poszton, főleg ha Pintért a védelemben akarjuk szerepeltetni vagy Vargát.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 15:44:58

@Morli Holect:

A gond a hiányzókon kívül (viszont éppen ezért) a vékony kispad, a vékony vkp és a felépített cserekapus hiánya (bár Király elmegy szódával).

Ezért nem adok 3-asnál jobbat Sanyibának a keretre.

Viszont a 3-ast megérdemli Szolnokiért és Bödéért, főleg az előbbiért, mert hiányposzton játszik, nemzetközi szinten is kitűnően.

Juhász kihagyása is történelmi lépésnek bizonyulhat, a védelem jelentős erősödését várom, főleg ha Korcsmárt lépteti elő Tanár úrnak, és Pintért forgatja be mellé.

rexter 2013.01.23. 15:49:54

ha nem Vass, akkor Tozsert legalabb be kellett volna hivni. de o is valamiert Sanyi bacsi fekete listajan van.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 16:10:41

@rexter: Tőzsér speciális eset, mélységi irányítóként klasszis teljesítményre képes nemzetközi szinten is, de ilyen játékrendet nem tud játszani a csapatunk. Vkp-ként vagy tkp-ként viszont vannak nála jobbak, bár alternatíva ott is szóba jöhetne.

Ha valakire igaz, hogy nem beilleszthető, az Tőzsér.

Egyébként Nikolicsban sem vagyok egészen biztos, hogy beilleszthető lenne, persze szívesen megnézném a saját szememmel is.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 16:13:36

@rexter: Vass viszont beilleszthető lenne, de ő meg nem szerethető. Tuggyukmiért.

yidvags 2013.01.23. 16:24:21

@Negyvenértelmiségi: Nikolicsról már többször többen mondtuk: semmi értelme nem behívni. A behívással ugyanis csak nyerhetünk (ha jól átszik, van még egy csatárunk), a kihagyásával csak veszíthetünk (akár elveszíthetjük az esélyét, hogy valaha is magyar válogatott legyen)

tényleg nem értem, hogy amikor Szakály, Elek vagy Rudolf mindenféle teljesítmény nélkül bekerülhet, akkor Nikolics miért nem ér meg egy próbát.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 16:35:28

@yidvags: természetesen megérne néhány próbát, bőven letett hozzá a (magyar) foci asztalára. Nem igazán értem, miért nem hívta most be Sanyibá, már a Vidivel sem túl elfoglalt, meg nem is az a megosztó típusú figura, egy jó fej vidám fiatal apuka, aki mellesleg kitűnő focista.

Egyébként el tudom képzelni, hogy ő maga nem erőlteti a válogatott játékot, és ha így van, nyilván nem kötik az orrunkra.

Mundr 2013.01.23. 17:03:46

@yidvags: Rudolf nem mindenféle teljesítmény nélkül került be. Ő a válogatottbeli produkciói miatt kap bizalmat. Más meg az aktuális forma alapján, bár az alapján nem lehetne még fél keretet sem hirdetni. Rudolffal simán nyerhetünk még, ha összekapja magát. (ha nem akkor menjen a lecsóba egyelőre a belorusz meccs után) Szakály nem volt nem is lesz soha tényező, így nem is érdemes egy lapon emlegetni Gergővel. Ha Némó, Tökszi anno bizalmat kapott a tényleg semmire, akkor ne akadjunk fenn azon, hogy Rudolf, akinek gólmutatója, mutatott játéka szinte egyedülálló volt az utóbbi sorozatban kap egy esélyt az "edzőtáborban", ahol fel lehet mérni állapotát.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 17:15:50

@Mundr: nagyon jól írod.

Ki evvel, ki avval szolgált rá a bizalomra.

Rudolf az összes eddigi válogatott meccsével, ami beugrik.

Azt pont leszarom, hogy a klubjában mit virít, és hogy mennyibe kerül, az legyen a Leisztinger baja. Ha Rudolf egy inverz Illés Béla, akkor az, én nem bánom, de bízom benne, számítok rá, visszavárom.

yidvags 2013.01.23. 17:36:19

@Mundr: ebben igazad van, csak valamiért azt gondolom, hogy ha valaki másfél éven keresztül sérült, és nem játszik, az kizáró ok egy válogatott behívóhoz.

de persze nem.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.23. 17:43:18

@yidvags: a mérleg másik serpenyőjében olyan dolgok sorakoznak, amik alapján két lábamputálás között is ki kell neki küldeni a meghívót.

Ilyenkor mérlegelni kell. Jól mérlegelt Sanyibá, én így gondolom.

Rudi többet letett a magyar válogatott asztalára, mint Huszti, akinek szintén bőven helye lenne a csapatban.

Az a kis kihagyás egy ilyen rutinos csibésznek meg sem kottyan, talán még frissebb is lett tőle.

yidvags 2013.01.23. 18:48:18

@Negyvenértelmiségi: ok, meggyőztél. Végülis már annak is örülni lehet, hogy nincs Priskin :)

Winnetou bácsi regisztrációs adatlapja nyilvános 2013.01.23. 20:59:03

Azokat tudta behívni akik ráérnek, vagyis a külföldi csapatuknál nem számítanak rájuk. Szerencsére bőven van merítési lehetőség.

Juhász Husztival szilveszterezett. Ő tudja.

miller draft 2013.01.23. 21:02:00

@Negyvenértelmiségi: Azért ne ekézzük már Husztit, neki is voltak kurva jó meccsei a válogatottban, nekem így egy grazi meccs ugrik be elsőre!

brand_boy 2013.01.23. 21:40:40

Ezzel a kerettel zavarja össze a vlahokat ES (THE SPECIAL ONE ) . Más magyarázat nincs .

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 00:12:51

@miller draft: nem ekézem, őrá is igaz, amit Rudolfról írtam. Nem Husztit akartam ekézni, hanem Rudit dicsérni.

miller draft 2013.01.24. 07:43:01

@Negyvenértelmiségi: Viszont Huszti soha nem tűnt el a klubcsapatában hónapokra. A múlt alapján ne hívjunk meg senkit. Ezért lepkézhet még mindig Király, és ezért volt kirobbanthatatlan Juhász az utóbbi időben. Szóval, hogy konkrét legyek Rudolfnak jelenleg semmi keresni valója egy olyan válogatottban amit szeretnénk komolyan venni. Néhány név kimarad a pofa miatt akkor olyan játékost is ki kellene hagyni aki kb 8 hónap alatt 3 meccsen összesen játszott 90 percet....mondjuk ki:kurvára felejthetően!

divaoni01 2013.01.24. 08:03:10

@miller draft:

Nem volt ez mindig így, de ha egy külső szemlélő most összeszámolná, hogy elmúlt évben mit tett le az asztalra Huszti és mit Rudolf, akkor tízből egyetlen egyszer sem találná el, hogy közülük ki lehet ma válogatott játékos.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 11:08:48

@miller draft: Juhász tanár úr más eset, mert ő a válogatottban is harmatosan játszott az utóbbi két évben. Rudi mindig jó volt a válogatottban, és elfogadom, hogy most már egészséges is. Nem mondom, hogy örülök, hogy nem játszott a klubjában (sem) az elmúlt két évben, de ez csak olyan nekem, mint a felvételiző, aki színkettes, színhármas bizonyítványra vágja ki a 98%-os felvételit.

Egyszerűen más mércével mérem a zseniket, mint a szorgalmas vízhordókat, márpedig Rudi egy zseni. Mint ahogy Huszti is. Ha Vanczák nem játszana a klubjában két éve, őt én sem erőltetném.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 11:15:41

@divaoni01: mindkettőnek a válogatottban van a helye. Ők azok a játékosok, akikből kinézem, hogy beverik azt a helyzetet a 90. percben, amivel kijutunk a VB-re. De Szalai, Szabics és Dzsudzsák is ilyen. Ezt persze lehet vitatni, ez leginkább megérzés, nincs képlete a győztes típusú játékosoknak.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 11:18:05

@Negyvenértelmiségi: Korcsmárt ki ne felejtsem, ha valaha is gólt lő a válogatottban, adok rá 20% esélyt, hogy az éppen egy ilyen helyzetben lesz.

divaoni01 2013.01.24. 11:25:18

Ez Sunyi bá egyik standard szövege.

Győztes típusú játékosokat keresünk.

Ok, akkor az általa meghívottak közül nyilván Cicó, Buksi, Lipták, Szakály, Némó, Koltai, Priskin stb is ilyen.

Különben nem akarom bántani Gergőt, mert tényleg sokat tett a cspatért anno, de értelmesebb sorrendnek gondolnám, ha embereinknek nem feltétlen a válogatottban kellene megpróbálni visszanyerni a formájukat, hanem előbb klubszinten bizonyítanák, hogy ott a helyük.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 11:41:17

@divaoni01: Cicó, Lipták, Szakály, Koltai egy rakás szerencsétlenség, Buksi és Priskin alsó-középszerű ejrópai szinten, Némó viszont messze nem egy kategória a többivel, még ha egyre jobban hasonlít is a gerendára, amiből fogpiszkáló lesz, ha el nem basszák.

Attól, hogy megvédem Egervári egyik döntését (ti. Rudi meghívását), talán még nem kéne rám olvasni, hogy istenítem Cicót is.

A válogatottat nem érzem magasabb szintnek egy klubcsapatnál, hogy előbb a klubnál kell bizonyítani, ez nálam csak az első válogatottságig játszik, utána a válogatott teljesítmény a mérvadó nálam. Másik csapat, más körülmények, más kihívások.

Attól, hogy a sorozatterhelést nem bírja valaki, még lehet félisten egy válogatottban, nem egy ilyen játékos volt már a történelemben. Mint ahogy Illés Bélát is láttunk már nem egyet.

Az elvi dolgokat meghagynám az olyan esetekre, mint amikor valaki leugatja az egész csapatot vagy a nézőket, de semmiképpen nem csinálnék abból elvi kérdést, hogy hogyan kell játszania a klubjában egy 20-szoros válogatott játékosnak, hogy 21. alkalommal is válogatott lehessen.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 11:56:46

Említhetném például Lukas Podolskit, aki a világversenyeken annyi gól szokott szerezni, mint előtte egy év alatt a klubcsapatában.

Ekézték is érte mindig a kapitányt a tornák rajtjáig, hogy elveszi a helyet a "bundesligás dodóktól".

Mundr 2013.01.24. 13:28:05

@divaoni01: halkan megjegyzem ha forma alapján válogatunk akkor Koltait az elsők között kellene a csapatba követelned az elveid alapján. én viszont továbbra is inkább Rudolfot dobnám be 30 percre a románok ellen, mint mondjuk őt.

divaoni01 2013.01.24. 13:53:31

@Mundr:

Koltaival szemben mondjuk én is inkább Rudolfot, még így is.

Viszont, ha egyszer végre el tudnánk vonatkoztatni Varga Roland szerencsétlen fényképeitől, talán ő benne több spiritusz lehetne....

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 14:18:25

@divaoni01: csakhogy csatárból most megvagyunk (a kitűnő Szalai, Imi, akire mindig számíthatunk, Böde, aki megérdemli a bizalmat és Nikolics, aki megérdemelné), 10-es poszton elvékonyodtunk.

Gera ugye kilőve.

Rudi egynek tökéletes.

Hajnalt visszavonnám vkp-be, előrébb kezdik megenni.

Koman csak felet ér, úgy értem, egyszer 1-et, egyszer 0-t, és amíg ez így van, addig nagy lenne rá ez a mez, a 7-es jobban áll most rajta.

Szabics alkalmanként jó lehetne.

De az igazi megoldásnak Kovács Istvánt látom Rudi mellett, nagy lendületet adhatna neki a válogatottság, nem várnék vele egy percet sem, nehogy túl késő legyen.

divaoni01 2013.01.24. 14:32:48

@Negyvenértelmiségi:

Kovács az Nb1-ben már kiemelkedett párszor, de nemzetközileg még vékonynak érzem.

Alkatilag mondjuk Gyurcsó sem egy Elkjar-Larsen izomzatú terminátor, de talán benne jobban benne van már egy nemzetközileg is értékelhető jobboldali támadó.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.01.24. 14:51:23

@divaoni01: az NB1-et nem igazán követem, legfeljebb ha 1-1 játékost akarok megnézni. Én az EL-ben figyeltem fel Kovácsra, hogy ez igen, azonnal "megveszem". Minden meccsen nagyon tetszett, pont úgy játszott, ahogy egy leendő korszakos zsenit elképzelek.

Gyurcsó is ügyes, de szerintem nem kapta meg mindenben a megfelelő alapokat, besokallt kicsit, egy környezetváltás jót tehetne neki, Hollandia pont neki való lenne, meg a válogatott kispad egyelőre.
süti beállítások módosítása