Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

Nagy László esete a két Mocsaival

2014.01.21. 15:07 Fradista Utazó

Nagy László jobbátlövő poszton szerepel a Veszprémben, és, amikor éppen van hozzá kedve, akkor a magyar válogatottban is. Most éppen sérülés miatt nem vesz részt az Európa-bajnokságon, korábban pedig volt, hogy éveken át mindig talált valami indokot, amivel visszautasíthatta a hívást.

nagy_mocsai.jpg

Mocsai Lajos szövetségi kapitány (balról) és Nagy László (Fotó: MTI)

Véleménye azonban ilyenkor is van, és nem is rejti véka alá, két nyelven (magyarul és vagy spanyolul, vagy katalánul, én nem tudom megkülönböztetni a kettőt egymástól) is kitwittelte a tegnapi, magyar-dán meccs után: "Nem értem,hogy Ancsin Gábor miért nem volt pályán 20 percig a 2.félidőben...".

Ez persze önmagában nem túl erős kritika, blogunk időnként ennél keményebb észrevételeket is tett akár Mocsai Lajosra, a férfi kézilabdázók szövetségi kapitányára, akár más sportágak edzőire, szövetségi kapitányaira. Az Index portál SportGéza című melléklete ebből a tweetből világraszóló balhét igyekezett kreálni, több-kevesebb sikerrel - a bulvársajtó már csak ilyen.

Ezzel együtt nem éppen elegáns ilyen észrevételek közzététele egy aktív játékostól, aki esetleg a jövőben ismét játékra fog jelentkezni Mocsai Lajosnál. A játékosoknak aligha feladatuk, hogy nyilvánosan kritizálják a saját edzőjüket, attól tartok, az ilyesmit sehol nem vennék jó néven. Hogy nézne ki, ha mondjuk Cristiano Ronaldo, amikor éppen sérülés miatt hiányzik, egy blogban tenne észrevételeket arról, hogy Carlo Ancelotti edző kit játszat az ő posztján, és miért pont őt?

Merthogy ez adja a dolog igazi pikantériáját. Ancsin Gábor is jobbátlövő, akárcsak Nagy, tehát a Veszprém játékosa a saját helyetteséről ír. És, hogy még fokozzuk: Ancsin helyett ezen a poszton Mocsai Tamás szerepelt - ami azt illeti, nagyon gyenge teljesítménnyel. Mocsairól pedig két dolgot érdemes tudni: egyrészt mostantól ő is a Veszprém játékosa, azaz Nagy csapattársa (éppen Nagy sérülése miatt igazolta őt le szezon közben a klub), másrészt Mocsai Lajos szövetségi kapitány fia.

Bár egyikőjük sem szertelen fiatal kölyök már (Nagy 33 lesz nemsokára, Mocsai már 35-ön is túl van), nem lepődnénk meg, ha ennek a tweetnek tavasszal még lenne a veszprémi öltözőben némi utóélete.

Ajánljuk szíves figyelmükbe blogunk két állandó szerzőjének regényét. Lepje meg szórakoztató magyar könyvekkel szeretteit, barátait Újévre, születésnapra, vagy névnapra!Városok,stadionok kocsmák. Igazi magyar futballregény, a magyar labdarúgás egy igen sötét évtizedéről - számtalan olyan örömről, bánatról, amit csak egy magyar szurkoló ismerhet és élhet át. A linkre kattintva minden további információ megtalálható a könyvről (ajánló, részlet, hol kapható?). Ezen felül ajánljuk blogunk másik állandó szerzőjének e-könyvét is, melynek címe, a Nagy titok.


32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr315773527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.22. 08:37:09

Mondjuk a sportgézában pontosabb elemzést kaptunk. Kár őt megszólítanod. Ott elhangzott, hogy Ancsin kérte a pihenőt, mert sérült volt. Aztán újra megsérült a pályán. Örülök, hogy úgy írsz véleményt, hogy nem tájékozódsz. A meccset láttad?

Rich.mond 2014.01.22. 08:55:55

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ezt most Nagy Lacinak írtad, vagy a posztolónak?

HgGina 2014.01.22. 09:10:51

Nem értek a kézilabda taktikájához.
De ha Mocsai a kapitány, Nagy pedig egy a sok játékos közül, akkor Nagy, akármilyen jó játékos, vegye tudomásul, hogy a kapitány a kapitány! Ha nem tetszik neki, amit Mocsai csinál, akkor tessék, pályázza meg helyette a funkciót. És ha nem ér el többet, akkor meg se szólaljon addig, amíg nem. Emellett Mocsait se tartom a lehető legjobbnak, de nekem van mentségem, nem vagyok szakember.

HunMag 2014.01.22. 11:09:50

Fradista Utazó: hogy Te mekkora idióta vagy !!!

Én is fradista vagyok, de ekkora hülyét még mint Te, nem láttam...

Nagy egy rendkívül korrekt játékos, és valamivel többet konyít a kézilabdához, mint Te, a kis hülye gyerek...

Eddig amikor megszólalt értelmes dolgokat mondott, és az, hogy nem a spanyol válogatottban játszott, az csak rajta múlt, azt talán még Te sem vitatod a szűk agyaddal, hogy ott messze jobb esélyei lettek volna...

ehelyett a magyar csapatot választotta, és annak ellenére, hogy a Barcában játszott, többször kiállt a magyar játékosok mellett, ha kellett a vezetőkkel szemben is...

szerencsére a Mocsai Lujó, aki nálad fényévekkel értelmesebb, elmondta, hogy sérülés és fáradtság miatt játszott kevesebbet Ancsin, a saját kérésére, melynek Ő leget tett, pihent...

nem baj, ha agyilag zokni vagy, de legalább ne hirdesd ennyire nyíltan...

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 11:16:54

@HunMag: Az agyilag zokniság nálam ott kezdődik, amikor nem tudod elválasztani, mi a szó szerinti idézet, és mi az, amit a szerző írt.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 11:20:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Igen, a "Nagy László nekiment Mocsai Lajosnak" cím is tűéles elemzésről tanúskodik és még véletlenül sem kakikavarási kísérletről.

sportgeza.hu/kezilabda/2014/01/21/nagy_laszlo_nekiment_mocsai_lajosnak/

Olyan alapos az elemzés, hogy még azt is megírták, hogy Mocsai valójában Nagy klubtársa és riválisa. Ja várj, nem írták meg. Biztos nem volt fontos.

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2014.01.22. 11:20:17

@HunMag: Szövegértelemzésből egyest kapsz, agrsszív kismalackodásból viszont ötöst, bár valószínűleg a két dolog nálad összefügg. Ha valamit nem értesz, agresszívvá válsz.

HunMag 2014.01.22. 11:25:11

@eMTé: szövegértelmezésből inkább neked jár elégtelen, ugyanis én az alábbiakra reagáltam, kis butus:

" Nagy László jobbátlövő poszton szerepel a Veszprémben, és, amikor éppen van hozzá kedve, akkor a magyar válogatottban is. Most éppen sérülés miatt nem vesz részt az Európa-bajnokságon, korábban pedig volt, hogy éveken át mindig talált valami indokot, amivel visszautasíthatta a hívást. "

Így talán tisztult a kép, és javulsz szövegértelmezésből...

HunMag 2014.01.22. 11:27:10

@Püspök utcai gombaszedő: Józsi bogyó !

ezt is a szerző írta, csak elkerülte a figyelmedet:

" Nagy László jobbátlövő poszton szerepel a Veszprémben, és, amikor éppen van hozzá kedve, akkor a magyar válogatottban is. Most éppen sérülés miatt nem vesz részt az Európa-bajnokságon, korábban pedig volt, hogy éveken át mindig talált valami indokot, amivel visszautasíthatta a hívást. "

és ez bizony zokniság, Nagy Lacival szemben, talán még Te is elismered...

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2014.01.22. 11:36:13

@HunMag: Milyen szerencse hogy itt vagy te és mindenkinél okosabb vagy.
Amúgy az idezett szöveg melyik része nem felel meg a valóságnak?

HunMag 2014.01.22. 11:54:06

@eMTé: felvilágosítalak, mert bár nem vagyok mindenkinél okosabb, a szavaidból ítélve csak nálad...

tehát Te is úgy gondolod, hogy Nagy Laci azért mondott le a spanyol válogatottságról, és ezzel az olimpiai- és világbajnoki cím elnyerésének reális esélyéről, most a "pitiáner" anyagiakat nem is említem, hogy indokokat találjon arra, hogy ne kelljen a magyar csapatban játszania, mert éppen nincsen kedve...

az meg hogy szakmailag jobban ért a kézilabdához, mint a Fradista Utazó talán elhihető...

A Mocsai Lujó, akit igen nagyra tartok (csak azt a női olimpiai döntőt tudnám feledni..) sem mondta, hogy nem ért egyet, Ő is játszatta volna többet Ancsint, ha Ancsin bírta volna erővel és nem sérült volna meg...

Lajos tisztában van Nagy Laci értékével, és nem sértődött meg, mint például Egervári és társai a fociban, a különbség látszik is a két sportág eredményessége közt...

hát ennyi, talán tudtam segíteni...

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2014.01.22. 12:01:36

@HunMag: Fordítva ülsz a lovon.
1. Nagy Laci nem mondott le a spanyol válogatottságról, hanem nem mondott le a magyarról. AZér ez óriási különbség.
2. AZ olimpián mintha a spanyolok előtt végzett volna a magyar csapat, de javíts ki, ha tévednék.
3. Pitiáner anyagiak. Na ezt nem tudjuk, de azt igen, hogy valószínűleg a Közgép által megtámogatott Veszprémben nem keres olyan nagyon rosszul.
Mocsait én is nagyra tartom, sőt Nagy Lacit is, a kézilabdaválogatottért sokkal jobban tudok izgulni, mint a focicsapatért. Azért itt sportemberekről beszélünk. De ez nem jelenti azt, hogy hibátlanok lennének. És ha valaki ezekről a hibákról ír vagy beszél ettől még nem lesz ostoba, buta ésatöbbi ésatöbbi.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 12:03:41

@HunMag: Nem is tudtam, hogy Nagy Laci spanyol születésű, már érdemes volt felkelni. Én eddig úgy hallottam, hogy ő eredetileg magyar volt, viszont éveken át cseszett magyar színekben játszani.

www.nemzetisport.hu/kezilabda/kezilabda-nagy-3-eve-jelezte-spanyol-valogatott-akar-lenni-2136031

„Három évvel ezelőtt Nagy jelezte, hogy a spanyol válogatottban akar játszani, és ezért nem fogadta el a magyar szövetség behívóját, hogy leteljen a szabályokban foglalt három esztendő, amelyet ki kell hagyni, mielőtt másik nemzet csapatában lépne pályára. Ezzel egy időben megkezdődött a honosítási folyamata, és mivel jelezte, hogy a spanyol válogatottban szeretne szerepelni, ez a folyamat felgyorsult, amihez egyébként is joga volt, mivel már tizenegy éve él Spanyolországban" – mondta Juan de Dios Román, a Spanyol Kézilabda-szövetség elnöke az EFE hírügynökségnek.

De meghajolok felsőbbrendű tudásod előtt, amit oly nagyszerűen érzékeltetsz azzal, hogy Mocsai Lajost konzekvensen lelujózod.

Rich.mond 2014.01.22. 12:44:29

@HunMag: Na most álljunk meg egy pillanatra. Egyszer méltattad Nagy Lacit, hogy milyen értelmes dolgokat mond. Aztán kiderül, hogy akit ő játszatott volna Mocsai helyében, valójában sérült volt. Akit nem játszatott volna, az meg azért játszott, mert azon a poszton történetesen nem volt más. És az illetővel, akit alkalmatlannak tart, kénytelen lesz legalább fél évig együtt öltözni.
Amúgy az Olimpiára Mocsai Tamással jutott ki a magyar válogatott, nem Nagy Lacival.
Ettől még NL nagyon jó játékos és sokat tett a válogatott körüli dolgok rendbetételéért, de ez a bejegyzés szempontjából tökéletesen mellékes és irreleváns.

HunMag 2014.01.22. 13:09:19

@Rich.mond: na most tényleg álljunk meg egy pillanatra, Ancsin NEM volt sérült, a MÉRKŐZÉSEN SÉRÜLT MEG, amit Nagy Laci nem tudhatott, Mocsai is őt játszatta, amíg meg nem sérült...

láttad egyáltalán a meccset ???

HunMag 2014.01.22. 13:15:26

@Püspök utcai gombaszedő:

" Nem is tudtam, hogy Nagy Laci spanyol születésű, már érdemes volt felkelni. Én eddig úgy hallottam, hogy ő eredetileg magyar volt, viszont éveken át cseszett magyar színekben játszani. "

Ki mondta, hogy spanyol születésű volt Nagy Laci ???

A spanyolok akarták honosítani, talán nem véletlenül...

Jó néhány honosított játékos van a spanyoloknál is, talán ismerős a Sterbik név ???

A Mocsait pedig azért Lujózom, mert személyes ismerősöm, de nem csak ő, hanem a Tamás is, ezt csak azért írom, mert nem tiszteletlenség részemről, így alakult...

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 13:15:57

@HunMag: És ez most egészen pontosan hogy jön ide? Biztos vagy benne, hogy legalább te érted, hogy mit akarsz mondani? Mert innen nézve se füle, se farka, összevissza hadoválásnak tűnik.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 13:22:21

@HunMag: Csak úgy mondtad, hogy neki köszönhetjük, hogy kegyeskedett leereszkedni hozzánk, magyarokhoz, mintha legalábbis ő tenne szívességet nekünk. Mintha a spanyolok legalábbis erőszakkal próbálták volna honosítani és nem ő kérte volna tőlük ezt.

Holott valójában egy magyar embernek az az alap, hogy a magyar válogatottban játszik. Az, hogy az utolsó pillanatban mégis meggondolta magát, örvendetes, de nem fogja visszamenőleg semmissé tenni azokat az éveket, amikor még a spanyoloknak kuncsorgott és ennek érdekében nem jött a saját válogatottjába.

HunMag 2014.01.22. 13:22:23

@eMTé:

"Fordítva ülsz a lovon.
1. Nagy Laci nem mondott le a spanyol válogatottságról, hanem nem mondott le a magyarról. AZér ez óriási különbség."

azt talán elismered, hogy azzal, hogy a magyar csapatban játszott, nem játszhatott a spanyolban, az meg igen valószínű, hogy a spanyol csapat Nagy Lacival sokkal előrébb, a magyar csapat pedig sokkal hátrább végzett volna...

"2. AZ olimpián mintha a spanyolok előtt végzett volna a magyar csapat, de javíts ki, ha tévednék."

- melyik csapat erősebb - a spanyol Nagy Lacival, vagy a magyar Nagy Laci nélkül - melyik felállásnak van nagyobb esélye akár az olimpiai bajnoki címre is ???

"3. Pitiáner anyagiak. Na ezt nem tudjuk, de azt igen, hogy valószínűleg a Közgép által megtámogatott Veszprémben nem keres olyan nagyon rosszul."

ugye azt azért nem gondolod komolyan, hogy azonosak a spanyol és a magyar körülmények ???

HunMag 2014.01.22. 13:24:09

@Püspök utcai gombaszedő: kis butus válaszoltam a kérdéseidre...

Türkménbasi 2014.01.22. 13:25:33

Bárhogy is van, Nagy Laci rosszul tette, hogy kívülről és nyilvánosan kritizálta Mocsait, a konkrét körülmények ismerete nélkül. Akkor sem lett volna elegáns, ha igaza van. De így...

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2014.01.22. 13:28:14

@HunMag: "ugye azt azért nem gondolod komolyan, hogy azonosak a spanyol és a magyar körülmények ???"

Vajon mi lehet az oka annak, hogy Spanyolországból akár férfi, akár női vonalon elég sokan kiáramlottak? Esetleg a válság csúnyán odavert a spanyol kézikluboknak? Míg a Veszprém egy igencsak biztos anyagi lábakon álló támogatót talált (sic!!) a Közgép és Simicska személyében. Nem tudjuk az anyagiakat, de Nagy nem hiszem hogy olyan nagyon rosszul járt.

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2014.01.22. 13:30:44

@HunMag: azt talán elismered, hogy azzal, hogy a magyar csapatban játszott, nem játszhatott a spanyolban, az meg igen valószínű, hogy a spanyol csapat Nagy Lacival sokkal előrébb, a magyar csapat pedig sokkal hátrább végzett volna...

Namégegyszer. Szóval Nagy Lacinak azért jár a dicséret, mert született magyarként a magyar válogatottban játszik és nem a spanyolban? Ez az én morális, etikai érzéseim szerint nem dicséretes, hanem alap, olyan alap, aminek nem szabad anyagi vonatkozásának lenni. Még akkor sem, ha számtalan ellenpéldát találunk.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2014.01.22. 13:35:59

@HunMag: A spanyol és a magyar körülmények nyilvánvalóan nem azonosak: Magyarországon sokkal jobb a helyzet.
Ha nem így lenne, nem a Veszprém lenne tele spanyollal, hanem a spanyol csapatok lennének tele magyarokkal.

Ronald 2014.01.22. 13:40:15

Egy kiváló játékos mi a faszért nem mondhatná el a magánvéleményét bármiről, ami a csapatával történik?

Ki az az EDZŐ, az Atyaúristen maga?

Miért kell abból ügyet csinálni, hogy egy pályán kívül ülő, pont inaktív játékosnak véleménye van a dolgokról?

És mi van, ha jókat mond?

A pályán pofa be - ott nem kommentálhatja az edző utasításait - na de otthonról azt mond, amit akar.

Nehéz ezt megszokni?

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 13:49:07

@HunMag: Bizonyos értelemben valóban megválaszoltad, amennyiben most már biztos vagyok benne, hogy halvány gőzöd nincs arról, amiről hablatyolsz össze-vissza.

A cikk ugye azt állította, hogy nem túl elegáns dolog Nagy részéről nyilvánosan kritizálni Mocsait azért, mert a saját csapattársát és riválisát játszatta.

Szerinted ez hülyeség, mert Ancsin megsérült.

Namost vegyük észre, hogy a két állításnak vajmi kevés köze nincs egymáshoz. Hiszen, mint te mondod, Nagy nem tudhatta, hogy Ancsin megsérült. Eddig tudsz követni? Le is rajzolhatom, ha úgy könnyebben megy.

Az is megcáfolhatatlan tény, hogy Nagy éveken át packázott a magyarokkal, mert spanyol válogatott szeretett volna lenni. Az, hogy pont akkor gondolta meg magát, amikor a spanyoloknál elfogyott a pénz, Veszprémben meg hirtelen lett, nyilván csak véletlen egybeesés.

Tehát akkor egészen pontosan mi is a problémád?

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 13:51:29

@Ronald: Onnantól kezdve, hogy mindezt nyilvánosan mondta el, már nem a magánvéleménye. És megnézem, hogy milyen sportban nézik jó szemmel azt, amikor a saját edződ (mert Nagy papíron azért a magyar válogatott tagja, még ha most nem is játszik) döntéseit kérdőjelezed meg nagy nyilvánosság előtt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2014.01.22. 14:04:25

@HunMag: Nagy Laci pályafutásához sajna hozzátartozik az a három éven át tartó maszatolás, amit Peking és London között csinált. Erre utal a szöveg, lehet, hogy Neked nem tetszik, de sajnos jogos.

Mint ahogy az is jogos, hogy jelen esetben Nagy Laci jobban tette volna, ha nem posztolja ki azt a mondatot, függetlenül attól, hogy igaza van-e vagy sem.

Egyébként szerintem nincs is igaza.

Minden hozzértő egyetértett abban, hogy a dánokat nem tudtuk volna megverni, ebben az esetben meg felesleges lett volna agyonterhelni Ancsint, hogy esetleg a sokkal fontosabb osztrák meccsre kipukkadjon. Az más kérdés, hogy a sérülése miatt végül egyáltalán nem játszik, de ezt nem lehetett előre látni.

Brukk 2014.01.22. 14:30:30

@Püspök utcai gombaszedő: Hogy melyikben? A fociban sajnos igen. A közvélemény nagy része helyeselte Szalai "megmondását" a 8-1 után.
Na én pont ezen indokok alapján nem értek egyet Szalaival. Mert nem az ő dolga. /elkanyarodva, de a lényegnél maradva/

Rich.mond 2014.01.22. 14:43:20

@HunMag: Te jó ég, te legalább érted saját magadat? Igen, a mérkőzésen sérült meg, TEHÁT nem játszhatott a második félidőben húsz percet a második félidőben, hiába mond okosakat általában Nagy Laci. Grande ráadásul nem is tájékozódott, mielőtt véleményt alkotott. Holott pont hosszú profi pályafutása miatt tudhatná, hogy ezer és egy oka lehet a csapat forgatáának, játékos pihentetésének, stb.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.22. 14:57:05

@Brukk: Ebben bizonyos fokig egyetértünk, bár az én olvasatomban Szalai inkább a futballt körülvevő közegre fakadt ki, amire igencsak ráfért a kritizálás.
süti beállítások módosítása