Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

Egervári Sándor felelőssége

2013.10.15. 10:26 Fradista Utazó

Egervári-Sándor_2.jpg
Egervári Sándor

A Hollandiától elszenvedett súlyos, nyugodtan mondhatjuk: megalázó vereség (ebben a selejtezősorozatban egyedül Liechtenstein kapott 8 gólt egy meccsen, meg most már a magyar válogatott is) után Egervári Sándor szövetségi kapitány vette a kalapját. A döntés helyességét aligha vonja kétségbe bárki is, blogunk egyik szerzője már üdvözölte is a kapitány távozását. Én azonban úgy vélem, ez nincs rendben. Nincs rendben, hogy csak most távozik.

A selejtezősorozat kezdetén a csoportgyőzelem eleve elérhetetlennek tűnt, így mindenki a pótselejtezőt érő második hely elérhetőségével kalkulált. A legtöbben úgy számoltak, hogy Hollandia elen nulla pontot szerzünk, Andorra és Észtország ellen pedig összesen tizenkettőt, és Románia, valamint Törökország is így fog teljesíteni, tehát a 2-4. hely az egymás elleni mérkőzéseken dől el.

Eleddig ez pontosan így is történt, és bár egy forduló még hátravan, könnyű szívvel feltételezhetjük, hogy ez a helyzet már nem is fog változni. Ráadásul az is nekünk kedvezett, hogy a román-török párharcban senki nem szerzett 6 pontot (a két együttes mindkét párharcát az aktuális vendégcsapat nyerte).

Szűkítsük le tehát az értékelést a románok és törökök elleni, összesen négy mérkőzésre!

Magyarország - Törökország 3-1

Ezt a meccset, hátrányból fordítva, megnyertük. A magyar csapat nehezen, akadozó játékkal kezdte a mérkőzést, de a bekapott gól után beindultunk, és végül simán nyertünk. Hogy ebben mekkora szerepe volt az edzőnek? Erről kívülállóként aligha alkothatunk véleményt. Egervári három cseréjéből kettő már magyar vezetésnél történt, a harmadik (időrendben az első) pedig akár végzetes is lehetett volna, hiszen Pátkai Máté igazából összeszedett egy piros lapot meg egy török tizenegyest, csak a játékvezető kegyes volt hozzánk. Pátkainak ez volt a bemutatkozó (és tétmeccsen mindmáig az egyetlen) szereplése a válogatottban, és Egervárin kívül nem sokan értették, hogy alapvetően miért is pont őrá van szüksége a nemzeti tizenegynek.

Magyarország - Románia 2-2

A zártkapuról, az ürességtől kongó stadionról nem Egervári tehetett. Azonban a válogatott így is meggyőző játékkal 2-1-re vezetett, amikor már túl voltunk a kilencven percen. Nem sikerült kihúznunk. Talán azért, mert a csapatnak fogalma nem volt, mit is kellene játszani, és a Dzsudzsák-Halmosi csere után eleve senki nem találta már a helyét? Talán már akkor megbomlott a csapat, amikor a videotonos Kovács István pályára lépett Hajnal Tamás helyett a 80. percben? - Kovács első válogatottsága volt, becserélését az eredmény állása és a csapat addigi játéka nem nagyon indokolta.

Közhely, a sportban értelmezhetetlen a "mi lett volna, ha".

Törökország - Magyarország 1-1

Bár megelőzőleg nem sokan gondolták volna így, ezen a mérkőzésen a válogatottunk nem játszott alárendelt szerepet - köszönhetően annak, hogy a törökök se játszottak jól. Még az is belefért, hogy Mészáros Norbert mellett sorra dolgozzák ki a gólhelyzeteket - csak egyet lőttek be.

Böde Dániel (középen, 13-as mezben)

Ekkor jött Böde, és mi tudjuk, ha ő jön, akkor jön. Egervári ezúttal is a közvélemény nyomásának engedve cserélt, és ez bejött, a Ferencváros csatára a beállása után nem sokkal gólt szerzett, ezzel lett 1-1 az állás. Ez a csere jónak bizonyult (bár ebben ismét szerepe volt a Bödét ki nem állító játékvezetőnek is). Rögtön ezután azonban Egervári lerombolta a saját jó döntéséből fakadó előnyt: lecserélte Szalai Ádámot. A románok elleni hazai pontvesztés után nagyon kellett volna egy győzelem Isztambulban, és ezt a cserével, a védekező felállás választásával Egervári szinte önként adta fel. Így itt is csak 1 pontot szereztünk.

Románia - Magyarország 3-0

Ezt a mérkőzést nem olyan régen rendezték, és valószínűleg mindenki emlékszik még Guzmics gólpasszára. Meg talán arra is, hogy a két előretolt éket olyan komolyan előretoltuk, hogy a többiek csak látcsővel látták őket. Szinte törvényszerű volt a hiba. De ezen a mérkőzésen ettől függetlenül is esélytelen volt a válogatottunk, holott az ellenfél csapata szintén nem sztárokból állt. Vajon mekkora a kapitány felelőssége ebben?

A négy mérkőzésből a maximálisan elérhető 12 pontból mindössze 5-öt értünk el (egy győzelem, két döntetlen). Ha marad a 2-1, és nyerünk a románok ellen hazai pályán, akkor most nekünk 16 pontunk volna, nekik pedig 15. A török válogatotthoz képest azonos pontszámmal állnánk, és az ő gólkülönbségük jobb. Azaz, ha megverjük kedden este Andorrát, és ők nem győznek Hollandia ellen, akkor mienk a pótselejtezős hely.

Ha 1-1 után begyötrünk még egy gólt, és nyerünk Isztambulban, akkor most a törökökkel szemben pontelőnyünk lenne, a románokkal szemben pedig azonos a pontszámunk. A gólkülönbségünk a 8-1 után elég rossz, de egyrészt Andorra ellen megpróbálhatnánk ezt helyrehozni, másrészt akkor tán lett volna annyi tartásunk, hogy mégse kapjunk már 8 gólt Amszterdamban, és nem lenne olyan gyenge a gólkülönbségünk, mint amilyen ténylegesen lett.

792279_571094106290537_839201332_o.jpgForrás: Trollfoci

Ha a sima vereség helyett elértünk volna egy döntetlent Bukarestben, akkor most úgy állnánk, hogy megverjük Andorrát, és, ha a törökök nem verik a hollandokat, akkor miénk a pótselejtezős hely.

Azaz a három rossz meccsből jó eséllyel akár csak az egyiken (bármelyiken) elég lett volna jobban szerepelni, és most egészen reális pótselejtezős esélyekkel várnánk az utolsó fordulót. És aki látta a mérkőzéseket, az valószínűleg egyetért velem, hogy ez nem valami, a valóságtól teljesen elrugaszkodott gondolat. Na most, ennek ellenére, Egervári Sándornak volt képe a bukaresti vereség után a hibák elismerése helyett azt nyilatkozni, hogy nem szabad megkérdőjelezni az előrelépésünket.

Amikor tényleg nem sok hiányzott legalább a pótselejtezős hely eléréséhez, de (részben pont az ő hibái miatt) elbuktunk, és eljön az a pont, ahonnét már csak a csoda segíthet rajtunk, akkor ilyet nyilatkozik. Nem lett volna szabad a posztján megérnie az amszterdami selejtezőt.

Amiről nem a kapitány tehet

Persze az ő felelőssége sem végtelen. Nem ő tehet arról, hogy a magyar labdarúgás jópár éve nem képes épkézláb középhátvédeket kitermelni, amint arról sem, hogy a válogatott játékosok jelentős része néhány aranytallérral többért hajlandó lenne a madagaszkári másodosztályban kispadozni is.

Guzmics és Devecseri, hangulattól függően, röhejes vagy éppen szánalmas megoldásoknak bizonyultak. De akkor ki? A Videoton, a Győr, a Ferencváros külföldi játékosai nem jöhetnek szóba. A debreceni Mészáros Norbert életveszélyesen játszik (igaz, ő legalább nem lőtt gólt a saját kapunkba). Juhász Roland hihetetlen sebességgel szürkült el. Liptákon a fél internet röhög, hogy mire megfordul, vége a meccsnek.

Az egyiptomi hősök kapcsán évek óta botránkozunk, hogy Komanból és Némethből nem lett semmi. De ők legalább külföldön játszanak (de legalábbis külföldi csapat igazolt játékosai), miközben a négy évvel ezelőtt igen reményteljesnek tűnő két belső védő, Debreceni András és Szabó János még az NBI-ben is inkább csak lefelé csúszik folyamatosan.

A selejtezősorozatban szinte végig a középhátvéd volt a válogatott legkritikusabb posztja, amit az Amszterdamban bekapott 7 gól mellé még pluszban hozzátett abszurd öngól csak még látványosabbá tett.

54 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr455568097

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzeti Együttműködés Közgép-liga 2013.10.16. 10:27:09

Az Országgyűlés a miniszterelnök javaslatára összeállította az első osztályú labdakergetőrúgó-bajnokság indulóinak névsorát: Real Felcsút Atletico Felcsút Alcsúti Viktória SC Videoton Középcsút Debreceni 100alék Pápa FC Bíboros FC Püspök...

Trackback: A Magyar Futball Bukása 2013.10.16. 07:36:24

A vezérkar tájékoztatja Orbán Viktort a holland-magyar vb-selejtezőről. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.        

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.15. 11:39:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.10.15. 14:00:16

Igazából az látszik, hogy a magyar a török válogatottal ellentétes pályát futott be ebben a sorozatban. Ők az elején játszotttak gyengén, ekkor kaptak ki a románoktól, majd tőlünk és még az isztambuli döntetlenünk is erre az időszakra esik. Aztán viszont edzőt cseréltek és megverték a románokat Bukarestben. Szerintem Hollandia ellen sem teljesen esélytelenek, bár én nagyobb esélyt adnék egy román pótselejtezőnek.

Mi viszont az elején hoztuk a győzelmünket, tavasszal már "csak" két döntetlenre futotta és jött ugye az ősz, a teljesen szétesett játék.

Az esély elszállásában a döntő szerintem a két tavaszi döntetlen volt, főleg a 2-2. Az isztambuli visszacsere kétségtelen Egervárira jellemző defenzív húzás volt, de ha bátran bent hagyja a két csatárt, az is kétélű döntés lett volna: az esetleges magyar gól mellett az is benne lett volna, hogy az előreszaladó csapat kap egy kontragólt. Láttunk már ilyet a magyar válogatottól nem egyszer.

A bukaresti zakót én bekalkuláltam (most a játékunk "minősége" más kérdés).

Az más kérdés, hogy - egyetértve azzal, hogy Egervári nem meccselt jól - tavasszal a csapat még értékelhető játékot nyújtott és a két pont a korábbi magyar teljesítményekhez képest teljesen elfogadható volt. Ilyen esetekben pedig szerintem nem szoktak szövkapokat elzavarni (a törököknél is elég sokáig vártak...).

Szóval igazából nem tudom, mikor kellett volna korábban elküldeni...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.10.15. 15:11:23

"Amikor tényleg nem sok hiányzott legalább a pótselejtezős hely eléréséhez, de (részben pont az ő hibái miatt) elbuktunk, és eljön az a pont, ahonnét már csak a csoda segíthet rajtunk, akkor ilyet nyilatkozik. Nem lett volna szabad a posztján megérnie az amszterdami selejtezőt."

Gondolom az "ilyet nyilatkozik" résznél hiányzik a link erre: www.nemzetisport.hu/nsotv_labdarugas/harmonia-kozel-vagyunk-az-almok-megvalositasahoz-2286709

kiwirágós kivirradtig 2013.10.16. 01:10:12

A helyesírás-ellenőrző az F7 billentyűvel indítható.

bretman 2013.10.16. 03:53:37

Hadd hergeljek!

A cikk arról ír, hogy egyetlen meccs jobbra fordulása is elég lett volna a pótselejtezőhöz (ráadásul a helyzet még ennél is durvább, hiszen nem egyetlen meccsről, hanem egyetlen gólról beszélünk: a románok 92. perces egyenlítő góljáról a Népstadionban - amiért egyébként leginkább Mészáros a felelős, szóval, akár rúgott öngólt,akár nem, ő egy valódi devecseri). És Egervári a felelős, hogy ez nem sikerült.

De kezicsókolom, mikor voltunk utoljára ennyire közel a pótselejtezőhöz? Félreértés ne essék: nem Egervárit védem, de a régi hazugságokat nehogy már felváltsuk egy újjal!

Mindenki Szalai Ádám szavain liheg, de senki sem akarja megérteni. Szalai Ádám úgy kezdte: 20 éve hazudunk a szurkolóknak azzal, hogy irreális célokat fogalmazunk meg.

Ez a mondat nem azt jelenti, hogy 20 éve hazudunk, mert (a négy éve kapitány) Egervári hülye, Ez azt jelenti, hogy NEM VAGYUNK ALKALMASAK, hogy továbbjussunk. Eddig sem voltunk azok, most sem vagyunk azok, és a következő kapitány alatt sem leszünk azok.

Szóval, aki most Egervári felelősségéről ír, az nem tesz mást, mint fenntartja a NAGY MAGYAR FOCIHAZUGSÁGOT. Azt hazudja, hogy mi jók vagyunk, csak sajnos már megint átbaszott minket egy alkalmatlan kapitány. Hogy most nem jutottunk tovább, de majd legközelebb! Emberek, Szalai Ádám azt mondja, hogy legközelebb se!

Könyörgöm, egy olyan országban élünk, ahol egy kétezres falu futballcsapata a második leggazdagabb, ahol mesterségesen életben tartanak egy fővárosi csapatot (mert "patinás"), ahol örömtüzeket gyújtanak, ha ötszázan kimennek a meccsre, ahol át kellett szervezni a másodosztályt, mert a keleti csoportból már évek óta csak a lúzerek jutottak fel, mert a profik elkezdtek időben kikapni. Mit akarunk ettől a futballtól?,

Ja, és még valami. A 2014-es VB selejtezőjében a magyar válogatott a harmadik helyen végzett. Az előző selejtezőben negyedik volt. Az azt megelőzőben és az azt megelőzőt megelőzőben is.

Ha bármelyik magyar focista azt mondja, hogy előbbre léptek, tényszerűen igazat mond.

Ez az igazán fájdalmas.

Drago Brutic 2013.10.16. 06:40:24

@bretman:
Teljesen egyetértek! Sokan azt hiszik, hogy a szövetségi kapitány dolga megnevelni torz mentalitású, felnőtt embereket! Amit a nevelőedzők elmulasztottak.
Szalait, aki cserbenhagyja a holland meccs előtt a csapatot, majd nagyképűen beleszarik a ventillátorba.
Devecserit, aki azt tanulta meg, hogy beadásnál a szögletre fejelje a labdát.
Guzmicsot, aki képtelen 50 ezer román előtt játszani.
Komant, akit még egy andorrai pék is felbőszít.
És lehetne hosszan sorolni. A fájó igazság, hogy a mezőnyben jelenleg egyetlen európai kvalitású focistánk van, Dzsudzsák, és így nehéz kijutni bárhova is.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2013.10.16. 07:06:14

@bretman: tulképpen tehát Szalainak és Egervárinak is igaza van, hazudnak 20 éve, de közben fejlődtünk. ergo: kevesebbet hazudnak? :-)

nagyságrendileg 100 cikken vagyok túl, ami a magyar válogatottal/focival kapcsolatos, a probléma ugyanaz, mint a MÁV-val: le kéne cserélni a komplett operatív vezetést és olyan külföldiekre bízni, akik bizonyítottak (pl: németek a Deutsche Bundesbahn-nal, holland, spanyol, portugál, német fociutánpótlás, stb...)

igen ám, csakhogy akkor a baráti elvtársak nem kapnak baráti pénzosztást, mert a profi külföldi ebbe nem megy bele, mert rontja az eredményességét és amatőr. akkor a 30 éve a semmiből élő Kálmán bát el kell zavarni, bármennyire is a vezér cimbije, mert nem ért hozzá, stb...

nagyobb falat ez, mint amit egy cikkben, posztban meg lehetne oldani.

hátha Csányinak sikerül még 10 év alatt.
30 vagy 40 év hátramenet már igazán mindegy. különben is, kerülhettünk volna a spanyol-francia csoportba is...

Pamuk 2013.10.16. 07:33:29

Amikor a kasszánál kell a húszezreseket számolni, mindenki ott tolong.
Amikor felelős kell, üres az épület.

De a következő fizetésnapon megint ott lesz mindenki, nyugodjatok meg.
Egyébként meg útálom a focit.

gipsz.jakab 2013.10.16. 07:48:31

a foci a társadalmi erkölcsi válság tükre...

alkalmatlan gerinctelen (=HITVÁNY) élősködőkkel van tele
minden ojjan ágazat ahol KÖSZPÉNZEN lehet ÉLŐSKÖDNI...
ez különösen igaz a politikára és a focira...

orbán meg még dakota is...

gipsz.jakab 2013.10.16. 07:55:32

amugy minden terv szerint halad lássuk mit mond erről a felcsúti dakota főnök, a kárpátok maradonnája?

„A kolbászkészítés is olyan csapatmunka, mint mondjuk a kormányzás vagy a foci.” Orbán Viktor, 1998. október

„Nem töltöttünk olyan sok időt távol a világ élvonalától, mint amennyit ott voltunk.” Orbán Viktor, 2013. március

„Nekünk az erőfutball, még ha pontokat hoz, akkor sem érinti meg a szívünket. A sajátos észjárásunkra büszkék vagyunk, látni akarjuk ezt a pályán” Orbán Viktor, 2013. március

„Miért kéne nekünk az utolsók között szégyenkeznünk? Amikor egyébként valaha elsők voltunk, és a képességeink és tehetségünk alapján elsőknek is kell lennünk” Orbán, Viktor, 2013. március

Így juthatunk ki a 2014-es világbajnokságra:

„Akinek van szeme, az látja, hogy a magyar futball nagy jövő előtt áll”. Orbán Viktor, 2013. augusztus

Melchi Zadok 2013.10.16. 07:58:00

fingreszelés.

röviden így lehetne az ilyen és ehhez hasonló posztokat jellemezni. komoly következtetéseket, véleményeket, elemzéseket írtok, miközben azt sem veszitek észre, hogy mindaz, amire felépítettétek a mondanivalótokat évtizedek óta halott.
és most, hogy már nem csak az derült ki világosan hogy a magyar futball halott, hanem az is, hogy az tetem oszlásnak indulván olyan orrfacsaró bűzt áraszt, hogy azt a világ minden szegletében lehet érezni, ti nem álltok le, bűnösöket kerestek, megtaláljátok az ilyenkor szokásos legközhelyesebb bűnbakot, a szövetségi kapitányt, és azon rágódtok, hogy mikor kellett volna lemondania...
nonszenz. kedves posztoló, ti pont olyanok vagytok, mint az a szerencsétlen asszony, aki a hat éve halott fiát rejtegette öltöztette, etette.
mi kell még ahhoz, hogy belássátok, itt egy szűk csoport, és egy bomlott elméjű miniszterelnök húz hasznot a foci és a hazaszeretetekből, melynek összes hozadéka annyi, hogy jól kitömhetik a zsebeiket?

herut 2013.10.16. 08:25:42

A magyar futball helyzetéért nem lehet kizárólagosan Egervárit hibáztatni.Amilyen a társadalom,olyan a gazdaság,de a futball is.Minden a kapcsolatokon múlik. Egy Csábi a válogatott közelében? Milyen szakmai érdemek alapján?

A legnagyobb baj az utánpótlás nevelésében van. Nincs infrastruktúra.Sem materiális,sem immateriális.Üvöltöző,ki tudja honnan jött "edzők",öltözők,pályák hiánya,stb.
Azonnali változtatás indításával is legkevesebb tizenöt-húsz év kell az eredményhez,persze ezzel a mentalitással lehetetlen.

barli 2013.10.16. 08:28:41

kicsit jobban kikaptunk, mint ahogy megszoktuk. Ennyi volt, se több, se kevesebb.. Nem a kapitány a hibás, hanem a csapat, aki szétesett az elsö egykét gól után.

spinat 2013.10.16. 08:42:38

@bretman: Mert Egervári nincs 86 óta a szakmában? nem felelös azért, a magyar edzök (akiknek ö elviekben a kérmjébe tartozik) nem képesek olyan focistákat képeznik, akik tényleg esélyesek lennének a pótselejtezöre? Nem felelös azért, mert elvállalt egy feladatot, amit nem képes végrehajtani, és évekig azt hazudja (magának és másnak), hogy fejlödünk, hogy esélyünk van?

spinat 2013.10.16. 08:48:14

@szenvedély S.: és Csányi honnan tudná, hogy kit kéne most hoznia? nem ért a focihoz. Most hozzon holland edzöt, vagy spanyolt, vagy portugált? Aki klubszinten bizonyított, vagy aki válogatott szinten? Vagy aki képes az egész rendszert átípíteni? és honnan tudná, hogy ki alkalmas erre? Akik körülötte vannak, azok ugyanazok, akik azt mondták, hogy Egervári meg Mezey a foci csúcsa. Berzi, aki 79 óta az mlsz föakárkije? Nyilasi? Puhl? Vagy hívja fel a holland kollégáját és azt kérdezze meg, hogy kit ajánl?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.10.16. 08:53:38

@bretman: Szalai azt is mondta, hogy egy ilyen szintű (mármint ilyen alacsony szintű) játékosokból álló csapatnak olyan kapitány kell, aki nem csak azt mondja, hogy "oldjátok meg", hanem jobban a fejükbe veri, mit kell csinálniuk. (És reálisan látja, melyik meccstől mi várható, egyáltalán milyen taktikával kell kimenni, teszem hozzá én.)

A magyar foci olyan amilyen, a válogatott állomány olyan, amilyen: nyilván a pótselejtezőt érhette volna el nagy szerencsével, ez lett volna a maximum. Ugyanakkor egy szövetségi kapitány szerepe egyáltalán nem mellékes, ugyanabból a társaságból össze lehet hozni egy stabil csapatot, meg egy teljesen szétesettet is.

Egervári cikkben említett meccselési hibáit én is nagyjából hasonlóan ítéltem meg. Az más kérdés, hogy lehet ezeket a meccseket úgy is nézni, hogy mi van, ha Isztambulban a törökök a félidőben berúgják a helyzeteiket, vagy ha itthon a török kapus nem potyázik akkorát Koman lecsúszott beadásánál és egyáltalán, mi van, ha a törököket egy rendes edző vezeti ellenünk (mert ugye edzőgond máshol is van...)

Az is látható, hogy őszre teljesen szétesett a társaság, Egervári kezéből teljesen kicsúszott minden és persze a maradék realitásérzékét is elvesztette, tehát tényleg ideje volt a távozásának.

Reméljük, jön helyette egy jobb edző, én a külföldi vonalat erőltetném.

Ugyanakkor Egervári messziről nézvést nem volt olyan rossz, mert alatta két harmadik helyet kapart össze a csapat.

Kivlov 2013.10.16. 09:21:51

Egerevári tökéletes volt arra, amire kellett valaki(k)nek: egy báb volt.
Egy irányítható, befolyásolható báb.
Berakott a csapatba 1-2-3 embert, akinek a menedzserek növelni akarták az értékét.
Kihagyott évek óta külföldi közegben játszó embereket.

Olyan edző kell, akit nem lehet háttérből irányítani. Egy tökös, öntörvényű edző, teljhatalommal. Ilyen kéne.
csak félek, az MLSZ ilyet nem fog engedni...

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.16. 09:24:32

Birkamenet, szellentő honvédők riadóóó!

Hívjátok be a lengyel , román, ukrán azeri, eszkimó fizetett bégetőket, meg kell védeni a Devecseri nevű személyt. Ő jobban teljesített, legalább akciógólt szerzett.
A Szalai "öszödi beszéde" nem hiszem hogy Orbánig eljutott. Bár már O. Viktor állítja össze a csapatot!

Aztán lehet október szent ünnepén is arcoskodni, EU-t anyázni, provokálni. ( A tv székházat ne, azt most hagyni kell! )
Magyarországra jöhet minden Interpolos kőrözött, mert úgysem adjuk ki.
Ez az igazi nemzeti simli!

kicscsávók 2013.10.16. 09:47:34

Kéretik a teljes 26 perces Szalai interjút végignézni és végighallgatni. Ha kell 10-szer, vagy 20-szor. Esetleg többször, egészen addig, amíg meg nem tetszenek érteni, hogy miről beszél Szalai.

@bretman: és @Melchi Zadok: már megértették a kifakadás lényegét, a többiek pedig...

Ja és Dzsudzsák, mint európai szintű focista? @Drago Brutic: Ne röhögtess baszki. Bár ő is vihette volna valamire, de inkább a pénzt választotta a munka helyett...

Peterpapo 2013.10.16. 10:32:59

@promontor:

"Az isztambuli visszacsere kétségtelen Egervárira jellemző defenzív húzás volt, de ha bátran bent hagyja a két csatárt, az is kétélű döntés lett volna: az esetleges magyar gól mellett az is benne lett volna, hogy az előreszaladó csapat kap egy kontragólt. Láttunk már ilyet a magyar válogatottól nem egyszer. "

Lehet, hogy igazad van, abban, hogy kaphattunk volna gólt kontrából, de nem mindegy, hogy így is kiesel románok elleni döntetlen után, vagy merünk gógyisak és bátrak lenni és adunk esélyt annak, hogy nyerjünk. Az egy pont nem sok, a három jóval több lett volna. A nulla pont csak egy kicsit kevesebb, mint az egy és nem hinném, hogy az az egy pont annyira fontos lett volna még akkor, hogy ne akarjunk hármat szerezni.

springbok 2013.10.16. 10:38:29

Azert nem art korulnezni a tobbi csoportban is, kik mennyi ponttal lettek harmadikak , sot , kik mentek potselejtezore kevesebb ponttal, mint mi.

Nem volt sok hiba, csak egy , ami eldontotte a kerdest: az itthoni roman meccs. Onnantol kezdve olyan feladat ele allitottuk a jatekosokat, ami meghaladta a kepessegeiket, egy ilyen "bologatojanos" tipusu edzovel szinte biztos volt az osszeomlas.

Innen mar nincs tovabb, a magyar focit uj alapokra kell helyezni olyan edzokkel, akik tudjak mi nemzetkozi szinten a realitas es ezt akar OV-nak is elmagyarazzak , ha tetszik neki , ha nem. Ilyen edzo magyarorszagon nincs, ergo kulfoldrol kell hozni.

okostojgli (törölt) 2013.10.16. 10:42:45

"Azaz a három rossz meccsből jó eséllyel akár csak az egyiken (bármelyiken) elég lett volna jobban szerepelni ... ez nem valami, a valóságtól teljesen elrugaszkodott gondolat."

Ha annak idején az a spermium, hanem egy másik, akkor most nem írsz ekkora kreténségeket. Jó eséllyel. Bazmeg.

okostojgli (törölt) 2013.10.16. 10:46:16

@barli: "Nem a kapitány a hibás, hanem a csapat"

Ja.
A "látszanak biztató jelek" szavakat kimondó balfasz meg aki beszopja az meg végképp nem hibás.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.10.16. 10:53:03

@Peterpapo: Nyilván Egervári azzal számolt, hogy még Bukarestben is javíthat.

De belátom, hogy igazatok van, bátrabbnak kellett volna lennie, mert azt nem lehetett tudni, Bukarestben mi lesz, de az látható volt, hogy a törökök aznap megfoghatók.

Csak arra akartam utalni, hogy ha azt nézzük, mi történhetett volna a mi javunkra másképp, akkor azt is lássuk, hogy bőven történhettek volna dolgok másképp a kárunkra is. Tehát reálisabb úgy nézni, hogy OK, nyerhettünk volna pl. itthon a románok ellen, de mndjuk eközben kikaphattunk volna Isztambulban. És akkor is lemaradtunk volna a pótselejtezőről...

gipsz.jakab 2013.10.16. 10:54:49

mi ebben a bonyolult ?
ha én a felcsúti aranylábú tanácsadója lennék:

ad1) meg kell nézni hogy a magyarok a viráglangrista hanyadik hején székelnek... (persze ez ajjas IMF és tőkés ármány, de amig nincs Nemzeti Foci Viráglangrista... addig ez is megteszi)
kb 40-50...

ad2) tehát azon kell lóbizni hogy az EB és a VB döntőket 50 csapatosra terjesszék ki... akkor jó eséj lesz bejutni !!!!

Peterpapo 2013.10.16. 10:55:29

@promontor:

Erre szokták mondani, hogy teljesen mindegy, hogy 2-2-es összesítéssel esel ki, vagy 1-8-assal. :) A végeredmény a lényeg.

rori789 2013.10.16. 11:02:44

Előre szólok, 7-8 éve semmilyen formában nem nézek magyar focit, a válogatott keret 90%-áról azt se tudom, kicsoda. Ergó: nem védek én senkit se.

Csak annyit akarok írni a tízmillió magyar szövetségi kapitánynak, hogy tudják-e, hogy egy vesztes meccset hogyan lehet megnyerni, ha már szóba került itt a meccselés? A helyes válasz: védőt kell becserélni. Ezt nem én mondom, hanem a világ egykori legjobbja, játékosként és edzőként is, akinek az elveit a világ legsikeresebb klubjai alkalmazzák (véletlenül épp holland az illető).

Peterpapo 2013.10.16. 11:14:50

Egyébként nem tudom mit kell ezt az egészet túl misztifikálni. Lassan 30 éve nem voltunk kint egyetlen világversenyen sem. Kivéve ugye azt az egy Olimpiát, ahol szintén leszerepeltünk a csoport meccsek során. 30 éve tudni véljük hol a hiba és azóta nem történt változás. A fél ország ért a focihoz, csak pont azok nem, akik körülötte vannak? Nem. A baj az azokat körülvevőkkel van. Itt van például Dzsudzsák. Mi a fészkes fenének ment el a PSV-ből, ahol istenként imádták, Oroszországab? Tudom a pénz miatt, de ott volt Détári példája, aki az Eintrachtból ment Görögországba. Teljesen visszaesett a teljesítménye. Szalainak sok mindenben igaza van. Meg annak is, aki azt mondja, hogy a maiak inkább elmennek egy Maláj harmadosztályba a pénz miatt. Szerintem be kellene szüntetni a profizmust Magyarországon, mert amatőrökkel ugyanezt az eredményt simán el lehetne érni és több pénz maradhatna a költségvetésben.

Peterpapo 2013.10.16. 11:16:42

@rori789:

Tudom, hogy Johann Cruyffra céloztál, de azért azt ne felejtsük el, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen csapatról beszélünk. Azért mondta Cruyff, hogy védő kell, mert akkor hátul hamarabb megszerzik a labdát, az elöl játszók, meg berúgják a gólt, de nálunk ki rúgja be?

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2013.10.16. 11:21:01

@Peterpapo: Arról nem is beszélve, hogy azóta megváltozott picit a foci, ma már labdát leginkább az ellenfél térfelén kell szerezni, szóval védőt ezért már nem érdemes behozni.

Az viszont igaz, hogy nem annyira egyszerű a dolog, hogy ha gól kell, behozok még egy csatárt.

2013.10.16. 11:22:55

Bár egyetértek abban, hogy a szövetségi kapitány felelőssége megkerülhetetlen, a teljes képhez az is hozzátartozik, hogy ez a selejtezősorozat az utóbbi 27 évben a 2. legsikeresebb volt, a katasztrofális holland meccs ellenére is. Az is hozzátartozik a történethez, hogy a FIFA ranglistán Magyarország jelentősen előbbre került, bár kijutni ugyanúgy nem tudtunk, de legalább kedvezőbb kalapból várjuk a sorsolást. És még az is a történet része, hogy az elmúlt 1-2 évben a válogatott állomány színvonala - egyéni és klubszinten bekövetkezett változások miatt - észrevehetően romlott, ezt nem lehet a kapitány nyakába varrni. Az utóbbi 20 évben Csank és Egervári volt az a 2 magyar edző, aki tényleg kiérdemelte a kapitányi posztot és hozta is az elérhető eredményt, más kérdés, hogy ez mire volt elég (semmire). De ha onnan nézzük, hogy a 2 külföldi kapitány sem ért el többet (sőt), akkor teljesen reális, már-már elfogadható eredmény, ezzel együtt Egervári lemondása abszolúte indokolt, mert ennél többre van szükség, végre egyszer egy nemzetközi szinten is eredményes személyt lenne ideje a kispadra ültetni.

Peterpapo 2013.10.16. 11:24:29

@Püspök utcai gombaszedő:

Ez így van. Ezt láthatjuk a Bayernnél és a Német válogatottnál is.

Ez is így van, mert kapus is szerzett már gólt nem egyszer nem kétszer. Mindegy, hogy védő, vagy csatár, gólt tudjon szerezni. Az is igaz, hogy egy ember kevés, mivel a foci csapatjáték. A fociban minden megtörténhet, mert a labda kerek ugye, :)

2013.10.16. 11:26:35

@gipsz.jakab: 30. helyen állunk a világranglistán. Illetve, gondolom a 2 vereség és a kiesés hatására a következő közzétételkor már pár hellyel hátrébb.

Spiro 2013.10.16. 11:28:26

Az ellenfél feltérképezése, a csapat összeállítása, a realitások ismerete, és a taktikai utasítások (ki tudja mit kért a mester –lehet, hogy azt tökéletesen végrehajtották), a nyilatkozatok az edző felelőssége.

Számos olyan taktika is létezik, ahol más szerkezetben egyébként esélytelen csapatok, eredményt képesek elérni (nyilván nem feltétlenül látványos, közönségszórakoztató módon). Az Ausztráliától, Svájcig sokan kerültek ki így a VB-re, sőt a csoportkörben is helytálltak.

Egyetlen ország labdarúgása sem permanens fejlődésű, és generációváltások, szakadékba lökhetnek bárkit, lásd pl. Törökök, Románok. Sőt játékosok is megrekednek a fejlődésben, vagy korosztályváltásnál kiderül, hogy már kevesek.
Így mindig a rendelkezésre álló játékosokból kell olyan csapatot felrakni, amelyik a realitások alapján választott taktikának, a legjobban megfelel (nem nosztalgiából).

Egyébként, aki megnézett mostanában VB, BL klasszikus meccseket az láthatja, hogy a mai magyar futball is fejlődött, az akkori színvonalhoz képest, de láthatólag nem eleget.

Az erőviszonyok és a lehetőségek totális félreértésén túl, az edző abban is hibázott, hogy a két utolsó vereség utána, odadobta a játékosokat a tömeg elé. (Murinho is kapott 5-öt a Barcától, utána más taktikával győzött is, és rendre szoros meccseket játszott (de ő megvédte a játékosokat)).

Ki kellett volna állnia, karakánul – „az én felelőségem, a fiúk azt tették, amit kértem, rosszul mértem fel a lehetőségeinket, rossz taktikát dolgoztam ki, elnézést kérek, lemondok, kérem a szurkolókat ne a játékosokban keressék a hibát”-. (unortodox volt a taktika).

A játékosoknak pedig nem kell utólag nyilatkozgatni, mert nem a magyarázatuk, vagy a véleményük számít (ha tudta, mire várt, ha úgy érezte, hogy ő remek (függetlenül attól hogy ez kívülről, hogy nézett ki), ez egy csapatjáték).

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2013.10.16. 11:34:23

@constantinus: Végülis tényleg csak annyi bizonyosodott be, hogy ebben a taktikában, ebben a hozzáállásban ennyi van, ez a maximum. Nagyon kedvező sorsolásunk volt mindkét alkalommal, és ha még így is csak a harmadik helyre voltunk jók, akkor tényleg ideje visszabontani valamennyit és újra felépíteni.

Mattheus egy link alak volt, a kutyámat nem bíznám rá (ahogy elnézem, más se bízza), de a Koeman-féle felállásban lett volna még tartalék, csak behívható csatár kellett volna, ami akkoriban egyszerűen nem volt.

2013.10.16. 11:38:22

@bretman: a 2013.10.16. 03:53:37 -kor posztoltakat olvasva, sajnos igazad van.

Lencsés István 2013.10.16. 11:41:43

Egervári Sándor vállalta a felelősséget , holott csak az itthoni román meccs x - e miatt nem lett meg a pótselejtező . Időben távozott .

Peterpapo 2013.10.16. 11:57:36

@Lencsés István:

Jobb is így. Nemrég már voltunk pótselejtezősök. 12-1 lett a vége. :)

digitime 2013.10.16. 12:15:45

Lehet a saját fejünkben kellene véget vetni az aranycsapat-nosztalgiának, és annyit várni a Magyar válogatottól, amennyire az hivatott.... Jussunk ki vb-re, mi? Minek? Égni? Fel kell fogni végre, hogy a többiek másik ligában játszanak.

jet set 2013.10.16. 12:30:12

De miért lett volna jó, ha továbbjutunk? Hogy a franciák vagy a portugálok verjék szarrá a csapatot? A jugók elleni pótselejtező olyan kellemes emlék? Akkor jusson tovább a magyar csapat, ha reális esélye van tisztességes eredményre.

vackor1 2013.10.16. 12:40:48

Olyan kíváncsi lennék ( dehogyis ), hogy mekkora lenne az arc, ha tegnap véletlenül az Észtek nyertek volna és mi pótselejtezősök lennénk.
Gondolom jönne a szöveg, hogy mekkora siker, meg, hogy reális esélyünk van ezek után - mert a fejlődés látható, vak , aki mást állít - akár a VB-t is megnyerni, hiszen ezek az aranylábúak majd mindent megtesznek, de biztos, ami biztos beletolunk még néhány csilliárdot gyorsan..
Szóval jönne a szöveg, melldöngetés ezerrel - egészen a pótselejtezőig.
Ott kapnánk a két meccsen minimum egy tizest , de csak azért mert esett/nem esett az eső, hideg/meleg volt, a bírók természetesen az ellenfélnek fújtak - talán még azt is tuggyuk, hogy ki(k) miatt,kinek az utasítására - és a labda is furcsán volt gömbölyű...
Úúúúúgy sajnálom ( dehogy ) , hogy ezt nem nézhetem végig.

vackor1 2013.10.16. 12:44:54

Ja, és nem, én nem értek a focihoz, csak látom és emlékszem arra, hogy miket nyilatkoznak folamatosan ezek a minden pénzt megérő nagytudásúak ( edzők, focisták).
Nem is nagyon nézem azt, amit magyar focinak hívnak , a játékosok nagy részéről nem is hallottam, de sajnos látom/hallom/olvasom a történéseket.
Mindezt csak azért tettem hozzá, nehogy valaki azzal találjon meg, hogy én is megmondtam valami " tutit"...
Nem , nem azt tettem, csak leírtam a tapasztalataimat a magyar focival? kapcsolatban.

2013.10.16. 12:50:29

@jet set: a kijutás önmagában hatalmas eredmény lenne. Nem olyan nagy persze, mint megnyerni a VB-t, de hát az az aranycsapatnak sem jött össze. Amikor arról beszélünk, hogy mentalitásban is fel kell zárkózni az élvonalhoz, abba az is beletartozik, hogy pl. ne végletekben gondolkodjunk, lehet a fociról is kiegyensúlyozott megközelítéssel beszélni.

maskacica 2013.10.16. 13:24:04

ehhez a cikkhez csak annyit fűznék hozzá, ami saját tapasztalat: lányom 16 éves sportoló, igazolt versenyző, sportiskolába jár, osztálytársainak 90%-a focista valamelyik fővárosi egyesületnél.Osztályfőnöki órán kellett irniuk magukról pár mondatot és arról is hogy miért sportolnak és mit szeretnének elérni a sportban. A focisták mindegyikének válasza annyi volt hogy milliókat keresni havonta és közben csak futkározni a pályán.
A másik érdekes dolog az ilyen utánpótlás focistákkal hogy egy testnevelés órai felmérés alapján az állóképességük és kitartásuk nem éri el a lányom és egy másik osztálytársnőjének (kajak és vivás) 50 %-át.
Talán nemcsak a hal fejét kellene megnézni hanem az alját is és hogy ennél a sportágnál miért tart itt az utánpótlás nevelés.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2013.10.16. 13:42:56

@constantinus: Újra meg kéne tanuljunk örülni a dolgoknak önmagukban, önmagukért. Nem mindig rögtön azt nézni, hogy mit nem értünk még el, mi van még ennél is feljebb, hanem csak egy pár percig, óráig, napig önfeledten örülni annak, amit elértünk.

Persze ahhoz előbb el is kell érni valamit.

Lencsés István 2013.10.16. 13:46:39

@Peterpapo: Nem jobb így . Az a nemrég már 25 éve volt ....

Peterpapo 2013.10.16. 15:15:05

@Lencsés István:

Ne hazudj fosva! ;)

Egészen pontosan 1997 októberében volt. 16 évvel ezelőtt.

1997. október 29.
vb-pótselejtező

Magyarország 1 – 7 Jugoszlávia

1997. november 15.
vb-pótselejtező

Jugoszlávia 5 – 0 Magyarország

Jobb így. :)

Lencsés István 2013.10.16. 15:18:10

@Peterpapo: A javítás jogos , de én nem fosva tévedtem hanem névvel , és be is vállalom ha hibázok , van különbség . :) ;) Nem jobb , ha ez nem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád .

Peterpapo 2013.10.16. 15:23:05

@Lencsés István:

Mivel tényeim voltak, így nem tehettél mást, mint bevállaltad. :)

Azt bárki mondhatja, hogy ő Lencsés István. ;)

De jobb, mert kinek kell még egy akkora pofon, mint amit a jugóktól kaptunk? :)

Vagy te mazochista vagy?

Peterpapo 2013.10.16. 15:39:37

Most kaptam egy mailt, szerintem nagyon jó.

Egy morcos macska feje és a szöveg:

Kedves Hollandia!

A Szovjetunió megvert minket 6-0-ra. Pár év múlva feloszlott. Jugoszlávia 12-t rúgott nekünk. Már nem létezik...
Sok sikert a jövőben!!

:)

narmer 2013.10.16. 21:44:04

Hány nemzeti van a nemzeti válogatottban? És meddig várjak még hogy szétkergessék őket, mint Bulgáriában?
süti beállítások módosítása