Válogatott okosságok

Szurkolói gondolatok, elemzések, mélázások a válogatottainkról, válogatás nélkül.

Ajánlataink

Sztancsik Richárd: Városok, stadionok, kocsmák

Rendelje meg közvetlenül a szerzőtől!

varosok.stadionok@gmail.com

Ár 2999 Ft.Részletek itt


kupanap.jpg



hungarianultras.jpg

Friss topikok

Facebook oldalunk

Balhé van! Nagy balhé!

2013.02.23. 11:06 A szerethető dózsás

A szurkoló nevelése olyan nálunk mint az utánpótlásé.  Mindig  fenyegetnek vele, de fogalmuk sincs hogy kell csinálni. A mind a kettő a magyar foci felemelkedésének legfontosabb ügyének van kikiáltva, zsákszámra tolják bele a pénzt, (beléptetőrendszer és akadémiák), de nem tudnak eredményt felmutatni. Az MLSZ tavasszal ismét nagy terveket sző és szurkoló legyen a talpán aki tudja, hogy szabad-e majd nemzetiszínű szotyolával a zsebben mérkőzésre menni. Annyit nem nehéz megjósolni, hogy botrányok lesznek, ahogy mindig is voltak.

A meccsre járók napokig tudnának könnyezve röhögve mesélni a szurkolói balhékról, íme egy történet a múltból (a szereplők ma is köztünk, vagy inkább belőlünk élnek).

Hol volt, hol nem volt, de kezdjük az összeállításokkal:

Újpest: Bíró - Kiskapusi, Szlezák, Tamási, Lőw - Kovács B., Dvéri, Zimmermann, Tóth N. - Kovács Z., Waltner (edző: Várhidi Péter)
Dunaferr: Rabóczki - Molnár, Salamon, Éger, Kóczián - Zavadszky, Jäkl, Komódi, Rósa - Tököli, Orosz (edző: Egervári Sándor)

2000 március 2, Megyeri út, vezette: Bede

d00019BFC1c5643de8f11.jpgBede Ferenc rajongói társaságában

A játékvezető nevének említésével azt hiszem már el is lőttem a poént. Bede az első félidő végén előbb 11-est adott kezezésért és a vétkes Szlezákot kiállította, majd egy perccel később még két újpestinek mutatta fel a piros lapot. Az ezt nehezményező nézők különféle tárgyak bedobásával próbálták a játékvezetői képzés hiányosságaira felhívni a szövetség figyelmét és a játékvezetővel is találkozni akartak. Bede nem adta és lefújta a mérkőzést.

A kiállításokról a legjobb, ha egy elfogulatlan szakértő véleményét olvassuk el:

Mészöly Kálmán, a Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga elnöke egyértelműen Bede játékvezetőt hibáztatta: - A tévéközvetítés lassításából többször végignézhettem a történteket - mondta Mészöly. - Szlezák kezezéséért nem lett volna szabad 11-est ítélni, ugyanakkor Tamásit akár be lehetne perelni, mert nyújtott lábbal ment Komódira, akár el is törhette volna a lábát. A kődobálás semmiképpen sem lehetett volna ok a meccs félbeszakítására! Szerintem össze kellett volna szedni a bedobált tárgyakat, majd szünet folytatódhat a játék, s aztán utólag legfeljebb betiltják a pályát.

A harmadik kiállításról pedig  meghallgathatjuk a játékvezetőt: "nekem egy 20 éves gyerek ne mondja, hogy rohadt csaló vagyok".

A kiállítások itt nem értek véget, Várhidi Péter, az Újpest vezetőedzője állítólag megráncigálta Zavadszky haját és az egyébként súlyosan sérült Komódit is lökdösni kezdte, amiért őt is kiállította Bede.

d00019C016c69054dbee5.jpgBede a küzdősportokban is jártas

Az MLSZ rendet rakott, mint azóta is oly sokszor: Újpest FC-t 500 000 forint büntetés befizetésére kötelezte, ezen kívül a Megyeri úti stadiont 2000. május 31-ig - a bajnokság végéig - betiltotta. Bede még 10 évig szórakoztatta a nagyérdeműt (Zalaegerszegen a szurkolók egyszer szondáztatni is próbálták). Amint a fenti (nso.hu) képek is mutatják Újpesten mindig szeretettel fogadták 


5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valogatott.blog.hu/api/trackback/id/tr495099540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miller draft 2013.02.23. 11:33:40

Istenem de rég volt :-) Szép emlék.....én véletlenül pont az A-teraszról néztem ezt a meccset mivel akkoriban egyedül jártam ki, és nem volt fix helyem. A kispadon történt eseményeket tisztán láttam hallottam. Várhidi kb tízszer kiabálta befelé, hogy "levonulunk-levonulunk" nem emlékszem már, hogy Szlezáktól ki vette át a karszalagot, de az tuti, hogy nem Tamási volt, mert már ő is lent volt ekkor. A lefújás után a kijáróban a vitatkozóknak szó szerint ezt mondta Bede:" Én bármit megtehetek, kinyalhatjátok a seggemet". jómagam ekkor követtem el életem egyik legnagyobb hőstettét, a kispad tetejére mászva sikerült leköpnöm az egyik "határbírót" bár Bedének szántam, így sem volt rossz. A krónikához tartozik még, hogy kb 300 forintnyi aprót és egy öngyújtót dobtam be.....kifelé próbáltam rágyújtani, de hasonló okokból senkinek nem volt gyújtója. Hazafelé metrózva (ekkoriban a Helsinkin laktam) össze jöttem egy csajjal a metrón....gyönyörű este volt :-)

miller draft 2013.02.23. 11:37:41

Ja és még annyit, hogy Bede volt az egyetlen valaha élt játékvezető akinek mind a munkahelyi címével és a lakcímével is rendelkeztem. Évekig törtük a fejünket valami csibészes csínyen :-)

Rich.mond 2013.02.23. 11:40:55

Nekem akkor is a Bukovics-Kurmai-Saskőy hármas marad a kedvencem. Bede Hanacsekkel küzd a negyedik helyért. Egyiknek abajsza, másiknaka frizurája volt kiváló

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2013.02.24. 18:17:00

Saskőy, Saskőy, hogy honnan ismerős ez a név...?

maribor 2013.02.24. 18:51:12

@eMTé: Ennyire diszkrét és visszafogottat már rég olvastam.
süti beállítások módosítása